lördag, februari 17, 2007

Barnkalas, Agnes fyller 7 år!
Det var allt från dockor med enorma huvuden, färgpennor, stämplar, böcker, kläder, väskor, lego, drejskiva till staffli och färger.

Och ALLT skulle testas, med en gång.

Vi hann med att äta goda pajer och sallad och gott surdegsbröd och sen var det en jättegod hemmagjord princesstårta. Angelika (mamman) var fortfarande alldeles grön efter karamellfärgen :)

Jag pratade mest med Arvid, 8 månader - man får så bra svar :)
Det var en trevlig eftermiddag och vi gick nöjda därifrån.

Kvällen kommer att spenderas i soffan med ett glas vin och något gott tilltugg.

Två som önskar att de var 10 år igen :)
Agnes pappa, Maurice och Micke.


Imorgon ska Agnes ha 14!!! kompisar på kalas... Puh!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ärligt. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig en stor LEGO låda.

Anonym sa...

Det var kul när barnen var små och vi hade kalas...men jösses så trött jag var efteråt.

Det där med lego känner jag till. När grabbarna fick byggsatser där det ingick en motor...eller när det var pneumatiska byggsatser...vem satt då nästan hela natten för att fixa så att dom rörde sig. Just precis...deras mamma :O)

Lena sa...

Det är väl tur att det fortfarande finns många som vill leka och vara kreativa. Det verkar ha varit ett lagom barnkalas... men i morgon... 14 stycken... jag är faktiskt glad att den tiden är över, även om det då hade sin tjusning.

Elisabet. sa...

Och jag minns när Anders var liten och skulle ge en fin present till sin pappa på fars dag eller om det var till pappans födelsedag .., det blev två stora svärd i plast ..-)

Monica sa...

Det är väl tur att kalasen lugnar ner sig med åren men säkert en mycket nöjd Agnes?

Bloggblad sa...

jäklar vilken grön färg på tårtan! Jag skulle hellre valt något ur de gröna flaskorna...

Tankevågor sa...

Vad skönt att ni var bjudna till Agnes "vuxenkalas" och inte sen till själva barnkalaset.....då skulle ju inte Micke hunnit få legot för sig själv med Maurice!
Vad söta de är, de där killarna när de står där med legolådan från 8-12 år! Snacka om att det glittrar i ögonen på dem! :)

Linda sa...

Micke: det är noterat - du fyller ju trots allt 35 i år och då ska man ju få något speciellt :)

Gunnel: jag älskade lego, jag med när jag var liten!
Idag bygger jag mest IKEA-satser, men jag ger mig aldrig förrän jag är färdig.

Panter: ibland är det kul att leka... men bara ibland.
Jag har förhoppningsvis den tiden framför mig :)

Elisabet: det var väl snällt av Anders, att tänka på sin pappa :9
Fick han ett svärd så var han ju tvungen att leka med det, menar jag :)

Monica: Agnes var nog väldigt nöjd. När vi åkte sjönk hon ner i soffan och tittade på barnprogram :)

Bloggblad: den var giftgrön, tårtan och himmelskt god!
Jag öppnade en alldeles egen grön flaska när jag kom hem :)

Londongirl: det var en evig tur att det var vuxenkalaset, jag undrar hur jag hade mått annars.
Micke och Maurice såg helt saliga ut när de synade legolådorna :)

Anonym sa...

Lots of people enjoy your commercials involving Tony adamowicz Horton's Order Of P90x Abs Application regularly but you are unclear of success P90 X a realistic goal just might be to finish the program. I do have one daily nutrition goal, and that is to 1 hour and 30 minutes. You will be required to kick, which are disappointed with everything you've tested
out so far it is time to have a look at the Order
Of P90x Abs.

Also visit my web-site; %anchor_text%