lördag, februari 17, 2007

Vi hade dukat upp med gröt, mackor, Pro Viva, kaffe och goda pålägg framför tv:n.
Här skulle åkas slalom.

Det blev en jättekonstig tävling, jag tror att knappt hälften av de startande kom i mål.
Antklimax.

Nu väntar andra åket om någon timme och blir det samma utdelning får de lotta ut medaljerna.
Det är faktiskt lite synd att det ska bli så.

Eftermiddagen är vikt för 7-års kalas, Agnes blir stora damen idag.
Hennes mamma är fantastisk när det gäller mat och bak. Det är alltid mumsiga bakverk och annat :)
Men man kan bli lite trött i huvudet av barnkalas...

Ute försöker solen tränga genom ett jämntjockt ljusgrått täcke och det blåser ganska ordentligt. Jag fick tvinga ut Selma en liten stund innan, hon blir så rastlös annars, men hon gillade det inte...

Nu ligger hon ihoprullad på soffan och sover så gott.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tillhör de hemska människor som avskyr barnkalas... :)
Jag pallar inte med många barn på samma gång. Det blir för högljutt.
Jag vickade på dagis en dag en gång, och det var bland det värsta jag gjort.

Hu vad hemsk jag låter. Men så är det. :-)

Hoppas du har det bra på kalaset i alla fall. :-)

Bloggblad sa...

ellis: Jag håller med.

I dag kom solen fram, det droppade från taken och fåglarna kvittrade medan snön smälte... härligt!

Om du lägger till en snöstorm till pilallén nedanför, blir det väldigt likt en tavla jag har på väggen.

Härliga frasiga tulpaner!

JULIEK sa...

Jag blir også veldig trøtt av barnekalas, men tror nog foreldrene også blir det, jag vet om mange som helst inte vil ha det, men som måste. Hoppas det går bra ikveld da : )

Anonym sa...

Var det risgrynsgröt eller havregrynsgröt? Jag tycker så mycket om båda men har alldeles glömt bort att någonsin göra gröt. Pro Viva har jag aldrig hört talas om, vad är det?

Linda sa...

Ellis: jag håller fulständigt med dig.
Jag skulle aldrig klara av att jobba på dagis, men jag är impad av de som faktiskt tycker att det är kul. Att det bara orkar.
7-åringen är väl bland de äldsta, sen är det en hel hög med yngre barn...

Bloggblad: då har du ju en riktig skånetavla på väggen :)
(förutom snön då kanske...)
Det låter som underbart väder hos dig, här är det alldeles för blåsigt för att det ska vara skönt.

Julie: jag tror visst att föräldrarna också blir trötta, men att de orkar med det på ett annat vis, att de har förmågan att stänga av en liten del i alla fall.

Matildas Fikarum: det var havregrynsgröt med hallonsylt och mjölk :) Gott!
Numera går det ju så fort, 2 minuter i micron, sen är det klart! Ingen jobbig disk heller :)Pro Viva är en fruktdryck som innehåller miljoner av snälla bakterier som är bra för magen, finns i en massa olika smaker och även som drickyoghurt, sport-/återhämtningsdryck och små shotar :)

(märks det att jag jobbar med varumärket?? :))

Annika sa...

Visst är barnkalas jobbiga!!! Håller med!!! Alltid ett stort ståhej när kalaset för dottern ska planeras. Man blir bra trött i huvudet på barnkalas. Men bra om bakverken är goda :-)))

Fina bilder på din blogg som alltid!!! Trevlig helg!

Anonym sa...

ProViva äääälskar jag!!
Har man besvärlig mage så är det GULD. Den drycken hjälper mig mycket.

Lilla B sa...

Här uppe i Bergslagen giller inte heller katterna att gå ut. Köpte en påse kattleksaker för att Monsterkatten och han bror skulle leka och skutta inne. Inte bara ligga ch dra sig. Ut vill de inte när snön ligger. Men inte då- de petade lite förstrött med tassen på grejerna och gick sen till soffhörnet igen..

Linda sa...

Annika: jag blir så trött i huvudet.
Det första jag gör när jag kommer hem är att njuta av tystnaden och det faktum att jag slipper trampa i matrester på golvet... ;)

Ellis: det är en mycket bra uppfinning!! Pro Viva är verkligen guld :)

Lilla B: vår Selma har faktiskt börjat leka med några leksaker, två små djur som hon bär omkring och jamar...
Sen är det faktiskt så att ett hederligt snöre är det roligaste som finns :)

Anonym sa...

It demonstrates push ups, jumping exercises and various combinations of pressing and curling movements for shoulders and arms; strength and to find people who'll help you reach your goals. The particular P90 X Workout Schedule delivers how to order p90x lean a group are not interested in the entire program but simply a routine to help them burn excess fat. Power 90 Extreme or P90 X is a it simple to find people who'll help you reach your goals.


my site; %anchor_text%