fredag, februari 16, 2007

Vissa dagar är verkligen skitdagar.

Det började redan i morse.
När klockan ringde så kändes det som om jag precis hade somnat.
Ögonen ville inte riktigt vakna och locken var tunga hela vägen till jobb.

Spillde kaffe på en arbetskamrat.
Bet mig i tungan när jag åt frukost.
Tonern tog slut i skrivaren.

Någon hade satt igång ett mastodontjobb i vårt affärssystem när jag skulle göra fraktsedlarna till Finland och Proforman till Norge.
Struntade i lunchen.

Jag toppade dagen med ett besök i en leksaksaffär fylld av skrikande ungar, spelande apparater, självspelande musikinstrument och skvalmusik i högtalarna.
Vi är bjudna på barnkalas imorgon...

Grrr!!! Morr! Tvi vale för den här dagen!

Nu är jag hemma.
Känner att jag går ner i varv, lugnet smyger fram och jag börjar nog snart andas normalt.

Vissa dagar är verkligen skitdagar.


~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~


Vet ni, jag kan höra fåglarna sjunga utanför...
Det känns redan bättre.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan hålla med om att vissa dagar verkligen är skitdagar...
Jag kom hem för en stund sedan och det är så skönt att det är ljust ute när man är på väg hem från jobb!
Ta dig ett gott glas rödvin och bara koppla av och njut av att det är helg!
Hälsa Micke! Vi ses på måndag!
Många kramisar

Anonym sa...

Åvilken underbar bild! Jag vill också ha barmark!! Här är det flera dm snö och det snöar lite mer varje dag.

Det lpter som en riktigt skittdag, det gör det.

Sjunk ner i soffan nu, lägg upp fötterna och ta det lugnt.

Kraaam!

Tankevågor sa...

Håller med om att vissa dagar är skitdagar. Man skulle vilja stryka dem ur almanackan.
Men hoppas nu att du kan koppla av och ha en skön kväll men M och kissen!
Sitter här med en varm valp i famnen och mår bra. Kram

Mildamakter sa...

Dagen är över nu, ta ett glas rödvin och njut av att ledigheten ligger framför dig...underbart bild! :o) *kram*

Anonym sa...

Nej fy så hemskt. En sån där dag då man bara vill försvinna. Tur det finns fåglar ... här försöker talgoxen drilla på så gott han kan..lite falskt än men snart är han fulltränad. Lycka!!

Lilla B sa...

Visst finns det skitdagar. det är bara att låta dem komma och dra vidare. Inte spilla ork utan tänka att i morgon blir det bättre. För det brukar det alltid bli