torsdag, februari 22, 2007

Ett alldeles vitt landskap utan konturer mötte mig i morse när jag drog upp rullgardinen.
Vad finns där under? Var är jag?
Det är stora drivor överallt och det fortsätter att blåsa in snö från åkern.
Det var ren lögn att ta sig hemifrån idag.
Eftersom vägen är en privat grusväg så finns det ingen prioritet på den när det gäller snöröjning.
Alltså var det bara att klä av sig och sjunka ner i soffan och följa nyheterna.

Så här såg det ut klockan sju i morse.
Det är svårt att se hur högt det är eftersom man saknar referenspunkter i viss mån.

Men det har bildats stora drivor på vägen som på sina ställen är upp emot två meter höga.

Och så här såg det ut klockan nio, alltså ingen förändring.
Alla grannar är hemma, någon enstaka envis har pulsat iväg men kommit tillbaka efter en stund.
Inte en enda buss eller ett endaste tåg passerar vår by idag.
Hörde av en arbetskamrat att busstrafiken ligger nere inne i Malmö också.



Alltså är Linda mer insnöad än vanligt idag...

10 kommentarer:

Mildamakter sa...

Skönt att höra att du stannade hemma idag. Det gick inga bussar inne i Malmö, så jag var beredd att promenara till jobb (ca 90 min) men sån tur var, så fångade min chef upp mig halvvägs så jag slapp gå, men vi är bara 1/3 personalstyrka här idag, så nog är det många som är insnöade idag :o)

Monica sa...

Men det kan väl vara lite mysigt ändå? Om man nu har mat och allt nödvändigt hemma. Här snöröjs det alltid så jag lär aldrig få erfara en ledig, insnöad dag...

Linda sa...

Mildamakter: när bussarna slutar gå mitt i stan, då är det allvar...
Skönt att du slapp att gå hala den långa vägen.
Tror att det är ganska folktomt på mitt jobb också.

Monica: jo en dag eller två kan ju vara mysig och vi handlade igår :)
Jag har inget minne av att jag har blivit insnöad tidigare så det känns onekligen lite knepigt ;)

l*eva sa...

-att bli insnöad var väl den ultimata drömmen när man var barn?

Men nu...är den tanken inte alls lika lustfylld längre.

Som Du har det nu, hade vi rätt ofta när jag bodde på Öland. När fåken satte igång.
Tror att det är minnet av den, som gör att vintern blir ett HELVETE...bara med själva ordet Vinter. Vi har kallt och snö...brrrr men långt ifrån hur Ni Era stackare har det!

Tänk: Smultron!

Lilla B sa...

Lyssnade som vanligt på nyheterna i bilen i morse. En bärgare intervjuades från Svedala. Tänkte på dig när han uppmanade alla att stanna hemma.

Ha det gott i soffhörnet!

Bloggblad sa...

Jag hörde också på radio att Skåne har stängt idag. Ganska skönt, va, med en parentes i tillvaron?
Blir det en semesterdag? Kompledigt? Force majeur... eller hur det stavas, mashören...? (behöver inte använda det som ofta som väl är)

Själv tar jag bussen till stan idag - känns lite tryggare än att sitta bakom ratten själv.

Linda sa...

Eva: i morse kändes det så snopet att inte komma iväg, jag trodde liksom att det skulle gå ändå, på något vis...
Men icke!
Men en dag i värmen inomhus är ju aldrig fel :)

Lilla B: jag hörde inte honom själv men flera har berättat för mig så det var väl bra att jag följde hans råd, om än ofrivilligt.

Bloggblad: jag vet inte alls vad detta blir för en dag, finns det inte "snödagar"?
Nu är du inne på de där konstiga orden.. Jag vet kanppt hur de uttalas, ännu mindre hur de stavas :)
Här är alla bussar och tåg inställda så inte ens de hade kunnat få mig till jobb.

Bettankax: tackar :)

Anonym sa...

Vilken tur att du skrev den där sista meningen. Annars hade ju säkert någon annan gjort det.

:-D

Linda sa...

Bert: jag hade väl en norrlänning i åtanke :)

Anonym sa...

The gear you need to be able to do the P90x home exercise program is
a few dumbbells or resistance bands gains and choose if you'll use this course or perhaps not. Phase Three will cover you to avoid getting injured during your workouts and teach you p90x program order how to do them properly.

My webpage ... %anchor_text%