söndag, februari 18, 2007

Det är vår i luften idag, riktigt ordentligt.
Solen värmde på kinderna och fåglarna sjöng när jag fyllde på med nya talgbollar.
Selma roade sig i trädgården både länge och väl.
Kanske för att dammsugaren var igång inomhus ;)

Har sorterat ut en hel del gamla kläder som bara hängt och skräpat i garderoberna och tagit plats.
Nu ligger kläderna i påsar för vidarebefordan till närmsta insamling.
Skönt med rensing, nu har jag bara resten kvar...

Nu är det dags för en semla!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint du har fångat våren på bilderna. Tänk att det gror liv under vintertäcket som vi fortfarande har kvar...men det töar och töar så snart är det borta.

Bloggblad sa...

I går var det vår - idag var det dis och ruggigt hos mig. Men jätteskönt lagom väder att gå långt i. Och inga vildsvin så långt ögat nådde. (För spegel hade jag ingen :)

Tankevågor sa...

Vad härligt med vår!!! Här snöade det igen idag. Suck!

Lena sa...

Å, en nyckelpiga!

Annika sa...

Fina vårliga bilder. Vi har kvar ett tjockt snötäcke, som is, kan man nog säga. Men våren kommer ju tidigt här. Så snart smäller det nog till. Jättefina bilder både i det här inlägget och i inlägget nedan, från Agnes kalas.

JULIEK sa...

Nu vil jag også ha vår. Her regner det men mycke snø finnes kvar. Føler jag er ferdig med vinteren nu, vil at det skal gro i trædgården istellet : )

Linda sa...

Bettankax: här blev till sist både städat, rensat, sorterat och byggt...
(jag trodde du hade fått resning :))

Gunnel: nu finns det så många vårtecken överallt så man skulle kunna lägga in massor av bilder - bara man öppnar ögonen så finns de där/här.

Bloggblad: ooops... Jag blev lite ångerfull när jag skrivit hos dig, men sen anade jag att du skulle ta det på rätt sätt :)

Londongirl: eftersom det aldrig blev någon riktig vinter här så hoppas jag faktiskt att snön håller sig borta nu, det är dags för våren!

Panter: så du såg den?!
Jag såg den först när jag lade in bilderna i datorn :)

Annika: som sagt så hoppas jag att snön håller sig borta nu, det får vara till nästa jul :)

Julie: vi är roliga vi :)
Ena stunden längtar vi efter snön och tycker att den är härlig som lyser upp och dämpar ljud, i nästa så längtar vi efter våren, blommorna och sommaren.
Lugn, det kommer!