söndag, februari 11, 2007

En ny dag väntar där ute.
Det blåser lite mer idag, men annars är det fint väder.
Känner mig lite seg i skalle och kropp, som om jag varit på fest igår.

Nu var jag inte på fest, men de som vann i gårdagens melodifestval har säkert festat en del i natt.
The Ark var bra, de gjorde oss inte besvikna. Sen blev vi glatt överraskade när Marie, den mörka tjejen gick vidare. Någon schlager vet jag inte om det är men det är väldigt fin låt.
Schlager ja, det ordet har nog tappat sin betydelse i sammanhanget. Tycker inte det är många som passar in i det facket längre.

Nu drar skidorna igång på tv så jag flyttar mig till soffan en stund :)
Ha en skön söndag!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade tänkt mig en utflykt av något slag idag, men efter att ha stuckit ut näsan (eller ja, en kort promenix med vovven) ändrade jag mig på stört.

-15 är inge kul.

Vi på Kantarellen sa...

Det finns väl en anledning till att de bytt namn på spektaklet. Från Schlagerfestival till Melodifestival.... allt går.

Tankevågor sa...

Ja nu är det skidor som gäller. Spännande värre!
Kul att både Ark och "skolfröken" gick vidare i går. :)

Lilla B sa...

Visst finns det väl ett sug efter nya förmågor. Skolfröken kom passande. Visst är hon duktig men inte är det en schlager, precis. Tycker att det blir lite urvattnat med så många tävlingar, andra chans och slutligen final.

Säger som Ellis här ovan att det är lite för kallt idag. Men solen skiner som aldrig förr! Det piggar upp!
Har förresten tvingats byta från gamla till nya Blogger idag.

Linda sa...

Ellis: brrr, det där låter lite för kallt. Det blir snabbkiss för vovvarna väl?

Mamselamsen: ja, men så är det ju! Ändrar man lite så passar annat in ;)

Bettankax: fy så nervöst. Egentligen hade jag inget att oroa mig för, hon har ju redan bevisat hur stor hon är, men idag blev hon historisk, VM-guld i alla discipliner. Det är STORT!

Londongirl: ååå så spännande det var och nu startar sista tävlingen i skidskytte.

Lilla B: det är roligt när det kommer fram nya, jag kan bli lite trött på alla "gamla" som harvar år efter år efter år...
Så du har också kommit dithän, att du tvingats byta. Ja, vi är nog snart utbytta hela högen ;)

Bluemaple Tree sa...

Efter att Lordi vann Eurovision Song Contest förra året insåg jag att jag helt fick släppa schlager-tänket jag vuxit upp med. För mig är barndomens schlagertävling borta och istället har en musik-tävling vuxit fram.

Ha en riktigt skön söndag *s*

Annika sa...

Jag är lite avundsjuk på er som tittar på "Mellon" troget varje lördag. Skulle jag också vilja göra, ju...Bu-hu!! Ska kolla in svt.se nu i efterhand.
OCH JA!!!! SÅ kul med Anja!!!

Anonym sa...

Maries låt tyckte jag om. Jag brukar inte följa melodifestivalen men eftersom det går bra att sitta med laptoppen i knät i soffan tillsammans med några andra i familjen...så kan jag hänga med på den jag med :O)
Maries låt är väl mera åt balladhållet...det kan gå bra. Sådana låtar har vunnit förr och dom har jag lättare att minnas. Är nog för att jag tycker så mycket om visor

Linda sa...

Blueberry Tequila: roligt att du tittar in!
Jo, nog har det ändrats en hel del och det får vi väl bara acceptera :)

Annika: det är lite väl långrandigt med alla dessa deltävlingar, men har man inget annat för sig så är det bra tidsfördriv.

Gunnel: jag tycker också om Maries låt, jag älskar ballader nämligen :)
Men jag kan inte för mitt liv komma på hur den gick nu...

Bloggblad sa...

Och jag missade hela spektaklet... suck. Fast jag blev glad över att det går att komma in som ny och okänd. Skönt att de törs ha med andra än de gamla rävarna som varit med år efter år.