fredag, februari 02, 2007

Panter har lagt in ljuvliga bilder från gårdagens utflykt med bil.
Hon berättar att hon stannar och tar bilder och jag känner så väl igen mig.
Men för att se de där bilderna så sitter man och spanar åt alla håll istället för att vara helt fokuserad på körningen.
Jag vet precis.
Micke blev irriterad på mig när han såg bilder som jag tagit från bilen. Jag förstår att det är av omsorg och jag stannar numera.


I morse gick det ut larm på radion om att det hade hänt en olycka på E6, mellan Trelleborg och Malmö, i norrgående riktining.
Jodå, en onykter förare av en lastbil med släp hade lyckats välta med släpet och spärrade mer eller mindre av vägen.

Lite senare läser man detta... Jag kan bli mörkrädd för mindre.

Både Ystad, Trelleborg och Malmö har stora hamnar och där passerar otroliga mängder lastbilar och annan trafik, varje dag. Jag vill inte vara rädd när jag vistas på vägarna.

För något år sedan hände en stor olycka precis utanför Svedala, en hel familj omkom i en krock med en onykter lastbilschaufför som körde i fel körriktning på motorvägen.

Familjen var 5 minuter från sitt hem...

9 kommentarer:

Mildamakter sa...

Det är tur att man inte vet riktigt hur många det är som kör påverkade av olika saker, för då hade man inte vågat sig ut i trafiken ö h t, det är jag övertygad om...men otäckt är det!

Moster Mjölgumpa sa...

Jag jobbar på utlastningen i en tillverkningsindustri och det händer i mellanåt att vi får ringa polisen för att chaufförer luktar sprit eller verkar påverkade. Alltid utländska chaufförer. Det är inte så jätteofta men det händer. Trist!

JULIEK sa...

Lindalotta, for å skifte farge på bloggen går du inn på templates, trykker der det står Fonts and colors, da får du opp hele fargespekteret og kan klikke inn hvilke farger du vil ha. Du kan forandre farger og skriftstyper her. Det er veldig roligt at leka seg med dette : )

Linda sa...

Mildamakter: ja, det är verkligen tur att man inte vet, då had man väl aldrig vågat sig ut...

Moster mjölgumpa: tycker det är jättebra att ni ringer polisen vid sådana tillfällen. Det är så trist att man inte kan lita på att människor använder sitt förnuft, det säger sig självt att alkohol och droger inte hör ihop med körning.

Julie: tack!
Då ska se om jag kan klura ut något spännande :)

Linda sa...

Julie: jag hittar inte det....

Annika sa...

Jag håller med om att man ska vara glad över att inte veta vilka som är ens medtrafikanter...
Usch och fy!
Jag är som du, Lindalotta, sitter ständigt och spanar efer nya vyer, eller objekt att plåta. Även när jag är ute och kör...Ständigt beredd att dra upp kam'ran!
Trevlig lördag!

Bloggblad sa...

En av bilderna ser ut precis som den jag tog när vi var på väg mellan Ystad och Malmö i somras...

Det är helt otroligt att de tror så mycket om sig själva att de kör med sprit i kroppen. Skrämmande!

Linda sa...

Annika: det är lättare att spana vyer och objekt när man åker. Men eftersom jag kör till och från jobb själv varje dag så blir det till att stanna.

Bloggblad: det är ju mellan Malmö och Svedala, och några mil efter Svedala kommer man ju till Ystad :)

Anonym sa...

Det finns inget straff nog för de som kör rattonyktra!