måndag, februari 26, 2007

Så många känslor det finns när tvättmaskiner kommer på tal.
Det är väl ingen egentligen som tycker att det är roligt att tvätta.
Men har man en egen maskin så kan man göra det när man känner för det och den sköter sig ju själv.

Städningen från igår tog musten ur mig...
Jag har varit så trött på jobb hela dagen. Man kan ju inte skylla allt på vädret.
Fast idag har det varit dimma och regn, så ni kan ju bara tänka er hur det ser ut nu med all snön som kom i förra veckan...

När jag hade kommit hem från jobb och stoppat i mig en macka så sjönk jag ner i soffan... och somnade - i två timmar!

Selma kom ner från bäddsoffan på ovanvåningen och lade sig tillrätta som en stor, skön värmedyna på min mage - det är då man kopplar bort omvärlden :)

Nu ska jag dock ägna mig åt månadens roligaste - betala räkningarna...

18 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det gott att ta en powernapp, speciellt om man får en go katt på magen. Skönt att det inte bara är jag som sov bort en stund av eftermiddagen....

JULIEK sa...

...men for en gullig stiling : )

Bloggblad sa...

Hehe... jodå, jag minns allt hur impad jag var av vår första tvättmaskin. jag satt på badkarskanten och tittade och njöt när det snurrade... så du är inte ensam om denna egenhet...

Linda sa...

Tina: det är skönt när man somnar men känns knepigt när man vaknar.
Sen har du en giltig anledning... det har inte jag :(
Men med katt på magen är det svårt att hålla sig vaken :)

Bettankax: hon är en sådan go kamin, värmer gott :)

Julie: ja visst är det en skön ställning :)
Jag störde med kameran mitt i tvätten :)

Linda sa...

Blogblad: haha!
Tack, ännu en själsfrände.
Denna underbara tingest!!

Anonym sa...

Tvättmaskinen har gått i ett kör här idag. Tänkte på dig varje gång jag tömde/fyllde den. :)

Linda sa...

Ellis: ...:)

Tankevågor sa...

Power nap är väl bra.....men jag var så trött så jag somnade i soffan i kväll.
Så nu sitter jag här vaken och kan inte sova....men egentligen är det ganska skönt att vara vaken ibland på nätterna. Ute snöar det för fullt och alla andra sover....man, barn, katter och valp...

Elisabet. sa...

Över midnatt .. jag ska gå och lägga mig, fast jag inte är särskilt trött.
Men jag har inget att göra ...
Och tvättat har jag ju gjort.

Annela sa...

Selma verkar vara en riktig kelegris

l*eva sa...

Jag är nog en *udda* människa på många sätt...jag GILLAR att tvätta!

...och stryka!
(fast det gör man ju så sällan nuförtiden)
Det finns något VÄLDIGT Lustfyllt, med att dofta på REN blöt vittvätt!
För att inte tala om, att MANGLA!
Då får man tid, att *tänka egna tankar*!

Anonym sa...

Att tvätta och hänga tvätt tycker jag också om.

Strykjärnet däremot, det står i nån vrå och samlar damm... :)

mossfolk sa...

Vill med ha egen tvättmaskin! Gillar verkligen kissens stil :)

Anonym sa...

Vad vore livet utan en soffa att somna i. Den som uppfann soffan borde få medalj.

Annika sa...

Ja, vad skönt det är att vila på soffan mitt på dagen. OCH vad jag skulle önska att jag också kunde få ha en varm och gosig och söt katt på min mage...ÅÅÅÅ....Avis...

Precis som Eva gillar jag också att stryka!!! Tycker det är riktigt mysigt.

Anonym sa...

Du var nog en värmedyna för Selma också. Det är rogivande att ha dom inpå sig dom små liven.

Linda sa...

Londongirl: jag kunde inte somna sen, låg vaken till klockan var över tre på natten...
Tisdagen på jobb var inte att leka med...

Elisabet: jag var ju vaken jag med, men tillbringade tiden i sängen trots allt, läste ut en bok och började på en ny innan locken föll igen.

Annela: dig har jag ju glömt!! Det var sedan jag återställde min dator, då försvann alla mina favoriter :(
Selma är en riktig myskorv :)

Eva: så udda är du inte :)
Jag gillar också att tvätta.
Stryka däremot.... Blä!
Mangla har jag inte gjort sedan vi flyttade till huset.

Ellis: jag håller med dig, tvätta och hänga tvätt - speciellt på sommaren då det hänger ute - underbart.
Strykjärnet - det används flitigt när jag syr ;)

Karin: egen tvättmaskin är lyxigt!!
Selma ja, hon kan konsten att charma :)
(mig i alla fall :))

Matilda: håller med dig!
Soffan är favoritmöbeln på bottenvåningen, fast jag vill faktiskt ha en ny.
Förstår inte varför den är så "nerliggen...."

Annika: om du får låna Selma en dag till din mage - stryker du min tvätt då?
:)

Gunnel: både Selma och jag mådde bra under vår viloperiod, det är då ett som är säkert.
Det är ju bevisat att husdjur får oss människor att må bättre :)

Anonym sa...

What about amazing programs is the Order To Watch P90x In program.

The first 40 minutes will require the bulk of true through each phase with a few
resistance videos switching up to add Muscle Confusion.
Many order to watch p90x in people simply choose to buy this see
the great results with people who have completed the 3 months plan.
Snack: 2 level, pretty much only in my order to watch p90x in coffee - that is my one diet evil.
How can you truly pumping and even helps with
coordination and flexibility.

Also visit my page ... %anchor_text%