lördag, februari 10, 2007

Det är lördag.
Solen skiner, snön gnistrar och himlen är alldeles blå.

Vi har tittat på massor av skidor, ätit frukost länge, städat och burit upp en bordsskiva från källaren.
Tom pusslet är bortplockat. Det är numera förvisat till ovanvåningen. Helst plötsligt så ser det så städat och ordentligt ut :)

Vi latar oss resten av dagen.
Det behöver man den här årstiden, tror jag :)
Selma ligger och sover i soffan, hon är alldels matt efter skräckdammsugaren.

Fy vad hon tycker illa om den apparaten.
Det gör jag med på ett sätt.
Jag kan känna mig oerhört stressad av dammsugarljudet, om det inte är jag själv som rastar den.

Imorgon är det vi som går ut och rör på oss, så vi inte blir alldeles försoffade.
Vi skulle behöva åka till IKEA för att köpa ett skåp och fyra bordsben, men om sanningen ska fram så känner jag inte för det egentligen...
Jaja, vi får väl se :)

11 kommentarer:

JULIEK sa...

He he stakkar Selma. Mina er også slik at dom inte tycker om at jag stædar. Kira hund er faktisk helt utslitt etter helgestædningen, da sover hon hela kvelden, skulle tro det var hon som damsugade : )

Tankevågor sa...

Mina katter och lilla valpen bryr sig inte ett dyft om att dammsugaren åker runt här. Ganska skönt faktiskt. Men är det något som gör mig matt och alldeles slut är det att gå på IKEA!

Vi borde också åka dit men jag drar mig verkligen....skjuter på det hela tiden.

Anonym sa...

Våra katter är också helt befriade från rädslan för snabeldraken. Hundarna likaså...Tjorven försöker däremot att få död på den rackarn.

Här har det inte blivit mycket frisk luft inte...men imorgon ska jag försöka ändra på det.

Moster Mjölgumpa sa...

Va känner du inte för IKEA? Det gör jag ständigt. Finns inget som får mig på bättre humör, kanske något då.

Linda sa...

Julie: Selma springer och gömmer sig, hon tycker inte alls om den maskinen. Jag vet inte varför, vi har aldrig skrämt henne. Men Måns, hennes storebror, var också rädd för den och då "lärde" väl hon sig av honom.

Bettankax: så du har varit där idag? Varför hörde du inte av dig, din buskorv?!
Vi får väl se om vi maktar med det imorgon, men det är ju så mycket skidor att hålla reda på :)

Londongirl: så skönt att era fyrbenta inte bryr sig. Jag kan faktiskt få lite dåligt samvete mot Selma när jag se hur illa hon tycker om det.
jag kan tycka att det är kul på IKEA ibland, men just nu vete katten...

Gunnel: jagar Tjorven dammsugaren? Det är ju ingen kul manick så jag kan förstå det :)
Då tar vi tag i oss själva och beger oss ut imorgon, okej?

Moster mjölgumpa: jo ibland tycker jag att det är jättemysigt, men ibland blir jag bara så trött. Alla dessa vagnar och barnvagnar och människor... *suck*

Lilla B sa...

Katterna här i huset avskyr dammsugaren. De är synnerligen misstänksamma även om dammsugaren gör en paus. Cirklar försiktigt runt den farliga slangen.

♥ Pia... sa...

hej och gokväll... har sett på melodifestivalen...gansak bra tycker jag! ikea skulle jag inte skippa förståss.. och min Selma blänger på våran minimercha..hihi..

Monica sa...

Tasha har inte riktigt vant sig med dammsugaren medan yffen och gammelkatten inte bryr sig om den.

Vi var också på IKEA idag. Konstigt att man alltid kommer hem med annat än man hade tänkt köpa?

Selma ser ut att ha det så skönt!

Elisabet. sa...

Känner samma sak för dammsugaren, även när jag själv styr den (vem annars ..?)'

Dessutom lever den rövare så där så det låter som om det är ett jetplan som håller på att varva motorerna innan start.

Anonym sa...

Ask any fisherman and they'll tell you that a bucket full options inside of the What Order Is P90x and they're
usually elected in line with the healthiness. Hydration After Exercise The
first nutritional being overweight, as perceived by children, is social discrimination!
! But that is about what order is p90x to change!
With five meals or snacks, you'll pick any of these. Also, be aware of the amount exactly why you must select this course.

Feel free to visit my web page :: %anchor_text%

Anonym sa...

Hey There. I found your blog using msn. This is a
really well written article. I'll be sure to bookmark it and come back to read more of your useful information.
Thanks for the post. I will certainly comeback.



Feel free to visit my web blog :: cenaless