fredag, februari 23, 2007

När vi gick och lade oss igår såg det likadant ut utanför fönstret.
Ingenting hade hänt.

När Micke var uppe vid halv tre i natt såg det fortfarande likadant ut...

Min klocka ringde lite tidigare än vanligt och när jag drog upp rullgardinen strax innan sex så var vägen plogad.
Enorma vallar hade bildats på sidorna, men vägen var framkomlig!

In i duschen, på med varma kläder och ut i snöyran.
Micke hade hunnit skotta undan en hel del och när jag hade skrapat fram bilen så var det bara att åka.
Mycket snö på vägarna inne i byn, men väl ute på motorvägen så var det ganska okej.

Ser ni trädet i mitten? Stammen är nästan helt gömd i snön.
Det är svårt att visa ordentligt eftersom man inte får någon klar referenspunkt.
Det är som vågor i trädgården...


Vid halv tre kom Micke och Selma och hämtade mig på jobb, Selma hade tid hos veterinären klockan tre.
Det är ju så billigt... 1100 för ett blodprov, 5 minuters prat och lyssning på hjärta och lungor. Som hittat!
Men aldrig att jag tvekar när det gäller Selma. Kan man inte betala, ska man inte ha djur.
Basta!

Nu är Selma och jag hemma och hon har fått godis och kel.
Micke är och provianterar för helgen.
Vägen håller nämligen på att blåsa igen så vi lär hålla oss hemma i helgen.

13 kommentarer:

Tankevågor sa...

Vad mysigt att bli insnöad! Det skulle jag också vilja bli men här kör plogbilar för fullt. Idag har det fortsatt att snöa....

Jättefina bilder!

JULIEK sa...

Ja er så enig, ska man ha djur måste dom få beste behandling, selv om det er dyrt. Bra at ni holder er hemma i helgen, det er nog best. Ha en fin helg : )

Mildamakter sa...

Jag håller helt och hållet med dig - djuren har rätt att ha det bästa, så bara är det!
Ha en trevlig helg ;o)

Bloggblad sa...

Jag kasade omkring i snön - drivor på min prom.väg. Tänkte på dig och skåneslätten då.

Annika sa...

Wow! DET var inga dåliga bilder. Förstår att det verkligen är mycket snö!!! Otroligt!
Jag tycker också att det vore häftigt att bli riktigt insnöad (be careful what you wish for...)

Hoppas ni får en mysig fredag där i snö-skåne!!!

Linda sa...

Londongirl: nu när vi har fullt kylskåp och gott vin så kan det få snöa hur mycket det vill :)

Julie: det är så hemskt när man ser djur som inte får den vård de behöver.
Ja det blir en riktig stugsittarhelg :)
Ha en bra helg du med!

Mildamakter: kan man inte ta hand om djur så ska man inte ha några.
Kosta vad det kosta vill!

Bloggblad: så ambitiös du är som ger dig ut i snön :)
Men du hade säkert en mysig promenix om du tänkte på mig *fniss*

Annika: jag har fått så jag tiger nu, så som jag ha tjatat om snö tidigare i vinter ;)
Det är synd att det blåser så mycket bara.

Elisabet. sa...

Det är just av den anledningen jag inte vågar skaffa mig vare sig hund eller katt. Jag måste ju ha till åtminstone till självrisken. Alltid.
Men vänta ni bara ..-)

Linda sa...

Elisabet: det är nte många som tänker som du, innan de skaffar ett djur.
Men tyvärr är det ju en del av vardagen.
Hoppas att du dock kan skaffa din katt eller din hund snart :)

Anonym sa...

Men har du varit och tittat till fåren? Är de inte alldeles översnöade nu?

Linda sa...

Tove: vi har precis varit ute på en mycket liten runda.
Hagen där fåren brukar vara är öppen och inte ett endaste litet får syns till.
De är nog inne i värmen - hoppas jag!

Anonym sa...

Det är dyrt med djurförsäkringar men jag skulle aldrig välja att inte ha någon. Den förra hunden vi hade, våran underbara Nicole, hon gick tyvärr med pluss.

Hoppas Selma mår bra!!

Linda sa...

Gunnel: försäkringar är ett måste, det kan rusa iväg ordentligt annars.
Selma mår bra, vi väntar bara på blodprovssvaret. Men det ska förhoppningsvis inte vara några problem.

Anonym sa...

No nutrition charges, a good fitness that you have tried before and know will sit how to p90x
workout schedule well with you. For all those doing exercises for a
longer period and track, but also helps to reduce cholesterol and can help
prevent how to p90x workout schedule gallstones
and bowel cancer. With that said you can see how eliminate toxins more efficiently while allowing for better
absorption of the essential nutrients you need.



Review my webpage: %anchor_text%