fredag, februari 09, 2007

Det är fredag, igen.
Veckan har mest bestått av gnäll över min dator så nu lägger jag ner den monologen.
Är lite trött på att det inte blir fixat, men samtidigt så är det inte hela världen. Den fungerar ju trots allt och min familj är frisk.

Ute har det varit riktigt kallt idag.
Isvindar har ruskat om landskapet och minuterna utomhus har inte varit många.
Nu väntar en helg av lugn och ro. Mycket skidor på tv och tydligen ska herr- och damlaget i curling mötas, det kan bli lite roligt :)

Ikväll blir det underhållning av Så ska det låta och imorgon väntar ännu en deltävling av Melodifestivalen. Det kan bara bli bättre den här gången...
Mina favoriter är med; The Ark.
För några år sdan avskydde jag dem, tyckte de var en plåga för trumhinnorna. Numera kan jag nog alla deras texter. (eller många av dem i alla fall)
De har ett sådant härligt scenspråk och deras texter innehåller en hel del klokheter.

Väntar på att Micke ska komma hem, då blir det en riktigt god fredagsmiddag - Mickes italienska specialiteter. Mums!
Första glaset med vin står bredvid mig.

Nu kopplar Linda ner verksamheten :)

12 kommentarer:

Tankevågor sa...

Skål Linda! Så skönt med fredagkväll. Kan du inte bara berätta vad Micke lagar för gott? Här lagar också mannen maten och det blir en god pasta med kalvfilé. I kväll blir det nog svart Castello som du tipsade om tidigare. Har provat den och den är ju jättegod. :)

Anonym sa...

Vad gott det låter :-) Hoppas maten smakar bra?! Men jag vet att Micke lagar god mat!
Själv blir det ingen speciell middag ikväll. Känner inte för o ställa mig vid spisen o laga mat.....
Ha en riktigt trevlig helg!! Vi ses på tisdag! Jag är ledig på måndag :-)
Hälsa Micke!
Många kramar

Mildamakter sa...

Det gör Linda rätt i :o)...men vad är Mickes italienska specialitet? *nyfiken*

JULIEK sa...

Kos deg i helgen vennen. Kram : )

Annika sa...

Härligt det låter!!! Skål!! Mysigt med Mickes specialmat! Låter som om helgen blir trevlig fö också!
Happy Friday!!!

Anonym sa...

Här var det lathet. Jag köpte grillad kyckling och revbensspjäll. Hade idétorka vad det gällde mat. Förstår inte vad som händer...jag har bara lessnat med att planera goda maträtter...trist

Linda sa...

Londongirl: vad roligt att du gillade den svarta castellon! Verkligen!
Här blev det "liid å heårt" :)*
Parmaskinka, parmesan - parmiggiano reggiano, mozzarella, basilika, tomater och bruschettas. En massa gott.

Jenny: det blev mumsigt, vi har ätit läääänge. Ska jag bli orolig för måndag nu? Jag menar, det brukar ju alltid hända något konstigt när du är ledig :)
Kramar

Mildamakter: du får se svaret till Londongirl, en massa gott :)

Julie: ja, nu ska vi bara mysa och koppla av och må bra! Kram

Annika: det är inte helt fel att bli bortskämd en fredagkväll :)
Helgen ska gå i "må-bra-tecken".

Gunnel: så där är vi också. Man tappar "hitta-på-andan" fullständigt med jämna mellanrum.

*liid å heårt = uttalas myyyycket brett och betyder Lite av varje.
Slut på dagens skånsklektion :)

Lilla B sa...

Trevlig helg därnere i Skåne!!

Linda sa...

Lilla B: tack så mycket!
Detsamma till dig där uppe. Hörde att ni kunde få ordentligt kallt och mycket snö imorgon... igen!

Bloggblad sa...

Skål! Här är sista glaset för kvällen urdrucket - och ingen sport lär det bli i helgen. Förmodligen inte heller någon melodifestival.

Linda sa...

Bettankax: detsamma till dig.
Kom om du vill så tar vi den vackra promenaden, i snön den här gången!

Bloggblad: ja, nu är glaset tömt, här är det kaffe i muggen istället. Snart övergår jag till vatten, törstar så efter maten :)

Anonym sa...

But when I became a housewife, all my time curling, pressing and flying, you will be using and toning various order p90x in australia muscles
within your arms. What's more, studies suggest that the natural mix of phytochemicals are all confusing so your musculature can't become
accustomed to the order p90x in australia training.



my weblog: %anchor_text%