torsdag, februari 22, 2007

Inte en plogbil i sikte eller en traktor...
Det händer ingenting.
Vi sitter just nu och bara väntar, känns det som.
Kommer vi att kunna komma ut imorgon?
När kommer någon och röjer på vår lilla väg?
Det har varit lite lugnare några timmar, men nu har det börjat blåsa ordentligt igen och det har åter börjat snöa...

Jag tänker på hur många fina bilder jag hade kunnat ta, men jag kommer inte härifrån.
Micke har skottat så att jag kan gå runt huset, men sen är det stopp.
Och så som det beter sig utanför fönstret så är det väl igenblåst om någon timme.
Jag sätter mig i soffan och fortsätter på mina för dagen påbörjade raggsockor.

7 kommentarer:

Annika sa...

Wow...insnöade alltså! Häftigt :-)
Jag tycker det ser övermåttan mysigt ut och hade gärna gjort dig sällskap i ovädret. Här försvinner snön vi har i en hast, 13 grader...

Linda sa...

Annika: ja vi är verkligen insnöade... :(
Alla som bor längs vår lilla grusväg har tvingats stanna hemma idag.
Det ser fortfarande likadant ut utanför fönstret...
13 grader?? Här svänger det snabbt må jag säga :)

qi sa...

Passa nu på att slarva riktigt mycket! Gör inget nyttigt! Ät choklad (om du har någon, annars kan man röra ihop något med kakao och socker...)!
Läs bara onyttiga tidningar!

Kämpa på!
:-)

Anonym sa...

Låter lite mysigt att vara insnöad...ja av snö då. Fast jag förstår att det inte är bara fördelar med det. Hoppas du har gjort som Qi gav förslag på

Linda sa...

Qi: det blev mys i soffan med stickning till skidorna - helt okej, jag klagar inte :)

Gunnel: när jag väl släppt känlasn av att jag skolkade så var det mysigt :)

Anonym sa...

Har ni inga skidor??? Med dem kan man ta sig fram ovanpå snön serdu ;-)

Anonym sa...

Det var jag som skrev förra inlägget sen halkade fingrarna iväg...