söndag, februari 11, 2007

När det är massor av skidor på tv, strålande sol ute och man är söndagstrött - det är då vi åker till IKEA.
Och det var det MASSOR av andra som också hade gjort. Parkeringen var smockfull och varuhuset likaså.
Vi visste vad vi skulle ha, det var bara en stol som skulle testas så att den dög.
När vi provsitter hör jag mitt namn.
Mitt bland alla dessa människor står min mamma.

Kramkalas.

Men de var färdighandlade och fikasugna och vi hade nästan precis kommit och ville bara skynda oss, så det blev inte så mycket snackat där och då.

Vi kom ner på lagret och slog i datorn för att hitta rätt lagerplats.
Vi skulle ha en fortsättning på vår bokhylla, ett skåp som kan sluka alla datorattiraljer, så som skrivare, hårddisk, skivor, kuvert, pennor och annat skrafs.
Tror ni inte att den var slut???
Besviken.

Jaja, inget att göra. Då pinnar vi iväg för att hämta stolarna, bara för att se att den färg vi vill ha - är slut.
Sur.
Vill åka hem.
Barnunge :(

Vi bestämmer om och försöker peppa oss att det här, som vi kom fram till, kommer att bli jättebra ;)

Det är nämligen så här, att vi har en hall på ovanvåningen som är ett outnyttjat utrymme. Den är inte stor och inte bred, men något borde vi kunna göra. Fram tills nu har där stått två fåtöljer som vi impulsköpte för något år sedan. Jag hade stora visioner om de fina överdragen jag skulle sy... Har jag sytt några? Nä.

Så här kommer lite före och efterbilder, precis som det ska vara :)


Tyvärr lite konstigt ljus...

Tror ni att vi har suttit här ofta?
Icke en endaste gång tror jag...

Tror ni att vi kommer att använda utrymmet bättre nu?

Just nu står symaskinen där, men den är ju lätt att ta undan så att man kan lägga pussel där, sitta och skriva, pyssla eller ta med sig datorn upp.
Jag tycker det ser inbjudande ut :)

Slutet gott trots allt, och det där skåpet, det kommer väl in i lager igen, någongång...

20 kommentarer:

Moster Mjölgumpa sa...

Jag tycker att det ser jättefint ut. och på grund av att skåpet inte fanns på lager så får du ju en anledning att åka till IKEA igen;-)

Monica sa...

Det blev ju jättebra och säkert utnyttjar ni utrymmet bättre nu.

Vi kommer också att få en yta i hallen efter ombyggnaden, där jag tänkte ställa en fåtölj. Kanske jag borde tänka om... :)

Linda sa...

Moster Mjölgumpa: tack, jag känner mig faktiskt väldigt nöjd.
IKEA en gång till... Puh, ja jag har väl inget val ;)

Monica: det ser fint ut på bilder i tidningar, med en fåtölj, en grön växt och en korg med tidningar.
Men i vårt fall var det bara dammsamlare.

Lilla B sa...

Det blir ju ett förträffligt arbetsutrymme. Ibland kommer man på en riktigt bra idé. Det verkar vara en sån! Lyck till. Snitsiga kläder som du sytt har vi ju sett på bloggen för rätt länge sen.

Vi på Kantarellen sa...

Ser jättemysigt ut och mer funktionellt. Grattis till att hyllan var slut, så det dök upp lite reservtankar.

Anonym sa...

Det ser onekligen mera användbart ut! En hylla till att ställa bort symaskinen i när pusslet ska fram och vice versa skulle väl sitta bra.
Jag känner mej lite frustrerad just nu, jag kommer inte åt min egen blogg. Just som jag skulle till att göra en hemsida om Meåfors Getgård.

Mildamakter sa...

Jättesnyggt...jag hade gärna haft en sån vrå. Himmelens skönt att kunna ha symaskinen framme, då blir det kanske av att man sätter sig och syr allt det där småtta som blir lagt på hög, eftersom det är för bökigt att dra fram maskinen bara "för det lilla"

♥ Pia... sa...

Så koslig vrå,, skulle jag med vilja ha ...

Linda sa...

Lilla B: det var ett hästminne det :)

Bettankax: jo, det var verkligen en snabbis - blev det fika?

Mamselamsen: det var två olika projekt... Så hyllan saknas. Den var nämligen huvudorsaken till Ikeafärden.

Tove: det finns redan en plats för maskinen då den ej används, eller är i vägen.
Trist att din sida kladdar med dig.

Mildamakte: tack snälla!
Jag håller med dig, att en del kan bli liggande för att det är för omständigt. Eller som när jag har mina stora projekt utspridda över hela köksbordet...
Nu har det sin egen plats!

Pia: enkelt! Bänkskivan hade jag i källaren, benen kostade 100:- för alla fyra - klart! :)

Tankevågor sa...

Nu blir jag så full i skratt! :D
Vi har också en sån där möblerbar hall på övervåningen. Jag har två fåtöljer (mörkblå dock) med en kista mellan som går att ha som bord. Stor grön växt bredvid. Tror du vi sitter där?? Nä, just det. Har funderat och tänkt så mycket på att få någon annan sorts funktion på det hela. NU ska det bli av!
Fniss.....det här inlägget ska jag visa "the husband" när han kommer hem.

Tankevågor sa...

Glömde skriva att det blev jättebra....men det förstod du väl att jag tyckte! Kram

Anonym sa...

Jag tror säkert ni kommer att utnyttja utrymmet bättre nu. Det såg fint ut på det översta fotot också men jag tror inte man bara går upp och sätter sig så där bara.
Vad det gäller IKEA så har vi också oftast otur att det är slut i lager när vi ska ha grejer. Då blir jag sur...hela jag

Linda sa...

Londongirl: det är nästan lite kusligt att läsa att det ser "likadant" ut hos er...
Men så bra att jag kan topsa om den här varianten :)

Gunnel: jag trodde att det skulle bli en mysig läshörna, men nä...
Jag blir tvärsur när sakerna inte finns, eftersom IKEA är duktiga på att berätta om sina snabba ledtider...

Linda sa...

Haha!!
Hoppas Londongirl menar att jag kan tipsa :) :) :)

Linda sa...

Att hon förstår... menar jag!

Elisabet. sa...

Himla fint och praktiskt ..., jag måste ta itu med min lgh .., jag skulle behöva mer förvaringsutrymmen.

Linda sa...

Elisabet: ju mer utrymme, desto mer sparar man... Vi har hela källaren full av skit!

Anonym sa...

Vilken jättefin hörna du fick! (Det var fint innan också, men nu mer praktiskt som du säger.)

Någon gång kanske vi får tillfälle att sitta ner tillsammans och pyssla och prata. :-)

Annela sa...

Sån syhörna vill jag också ha. Jättefint!!

Anonym sa...

Having said that you can rest still get some calorie burn
and some cardio benefits. This combination will give you all
can even lowercholesterol levels by inhibiting the absorption of dietary cholesterol and other toxins into the bloodstream.


Also visit my webpage - %anchor_text%