söndag, februari 04, 2007

Det är söndag och det känns verkligen som söndag.
Seg, trött...
Har sett på skidor och därmed tillbringat halva dagen i soffan. Säkert en bidragande faktor till min seghet. Har tvättat ett par maskiner tvätt i alla fall. Avkalkat kaffekokaren.

Pysslat lite med sidan, ändrat färger och teckensnitt. Men jag vet inte riktigt vad jag tycker.
Jag hinner nog ändra många gånger innan jag känner mig nöjd.
Det är en fördel med nya blogger att man faktiskt väldigt enkelt kan ändra och prova sig fram.
Men en sak jag märkt är att bilderna inte alltid visar sig. Istället syns bara rutan med ett litet kryss i. Visst, det är bara att högerklicka på rutan och välja visa bild. Men det är lite synd att det ska vara så.

Bredvid mig sitter Micke och pusslar. Det blir aldrig färdigt det där pusslet, känns det som.
Det är så mycket vatten och himmel så att man blir tokig. Vet inte hur vi tänkte när vi köpte det.
Jag börjar bli trött på att ha det framme, det ser så uppställt ut...

15 kommentarer:

Lena sa...

Släng ner pusslet i lådan :-)eller bjud in de mest envisa pusselbekanta ni har!

K sa...

Pussel är kul, men ibland kan det bli för mycket. Vi köpte ett pussel med 12000 bitar (fördelat på 4x3000) till mina föräldrar i mitten på 80-talet - det är fortfarande inte klart... Motiv: Neuschwanstein, Ludvig II´s slott i Bayern.
Det finns pusselmattor i leksaksaffären har jag sett, då kan man rulla ihop och fortsätta senare.
Lycka till i alla fall.

Annika sa...

Så du håller på att fixa lite med blogg-sidan. Jag försöker mig också på sånt ibland, men får lite panik varje ggn. Himla rädd för datorn som jag är ;-)))
Fin bild!

Mildamakter sa...

Skaffa en pusselmatta. Jag köpte en i bokaffären på S Förstadsgatan (gågatan) för 155:- i förra veckan, just för att jag tröttnar på att se halvfärdiga pussel ligga framme i evigheter

Moni sa...

Oj vad fint du har gjort om bloggen! Jag har varit lite borta från Bloggland så jag har inte sett detta förrän nu.
Fint!
Jag antar att du har gett dig på en beta-uppdatering? Är det nåt jag bör testa tycker du?

Anonym sa...

Grattis till nya sidan. Men du får vara medveten om att du nu halkar ner i min länklista. Ändra bloggnamn sådär.... !

"Men en sak jag märkt är att bildrna inte alltid visar sig. Istället syns bara rutan med ett litet kryss i. Visst, det är bara att högerklicka på rutan och välja visa bild. Men det är lite synd att det ska vara så."

Det skall inte vara så! Det är något fel hos Blogger. Jag håller på att bli galen på detta. Trögt och instabilt. Jag byter nog snart.

JULIEK sa...

Ja her var det forandring. Vist er det roligt at byta litt. Jag kommer nog at gjøre det mange ganger. Ang bilder er det noe strul for tiden. En del bilder kommer inte fram, tror det er något fel med ett eller annet. Har inte varit något stort problem tidligere.

Linda sa...

Panter: jag vill inte lägga ner det i lådan förän vi klarat av det...
Och den enda jag kan komma på är Londongirl och hon är för långt bort för att hjälpa mig :)

Magalös: 12000... vårt är bara på 3000. Men det får nog bli en sådan där matta så att jag slipper se det ett tag ;)

Annika: det är nte svårt att ändra med det nya, men man har lite svårt för att bli nöjd :)

Mildamakter: tack för tips om köpställe! Det blir nog ett besök där i veckan!

Moni: japp, nu är jag uppdaterad. Det är lättare att ändra på saker och ting i bloggen, så visst kan du göra det. Det var faktiskt inte svårt. Nu är vi så många som har gjort det så vi kan hjälpas åt :)

Bert: ja, nu har man halkat ner några snäpp :)
Men det får jag väl ta.
Vad funderar du på att byta till?
Vad jag har förstått så är blogger mest generösa med plats för bilder.

Julie: det är verkligen trist det här med bilderna, det blir inte alls samma intryck när man går in på en sida där bilden bara visas som en tom ruta.

Anonym sa...

LindaLotta, jag har aldrig haft problem att se bilder på din sida, inte nu heller. Men jag har upplevt det du skriver om på många andra sidor.

Min söndag har varit annorlunda, en himla massa att fixa, men så är det väl det är ju bara ett par timmar kvar nu!

Monica sa...

Jag skulle också vilja ha en sån söndag och bara ta det lugnt och göra det som faller in. Det har inte funnits såna på länge.

Anonym sa...

Jag retar också mig på det lilla krysset. Vet inte varför det blir så.
Här har det gått i lättjans tecken idag. Hundpromenad, korsordslösning, suttit i vardagsrummet och spånat över hur jag vill möblera (jag är inte nöjd med hur det ser ut nu) sen avslutades dagen men agilityträning i ett ridhus. Jösses ... där fick vi springa ... det var så några ekipage där :O)

Linda sa...

Tina: skönt att du kan se bilderna hos mig, men det är så tråkigt att det ska behöva vara så.
Ha det nu riktigt, riktigt skönt! Kram

Monica: vi har faktiskt haft flera latsöndagar på rad nu och det är faktiskt skönt, när man tänker efter.

Gunnel: det lät som en lugn söndag ända tills du kom till agilityn :)
Men det är roligt att se på :)

Anonym sa...

Jag saknar texten om fåraherdedrömmen, det var ju därför jag blev nyfiken på din sida ;-)..

Linda sa...

Bettankax: ja, i alla fall bredvid :)

Tove: jag vet... Jag tänkte på det. Att det var något som var specifikt för mig, jag kanske ändrar tillbaka någongång....

Anonym sa...

It had been thought how to use p90x dvds in
order to boost endurance by Classic and Doubles is the addition of all the Cardio.
With so much variety when it comes to the P90 X workout hour and
a half in any one day - The longest workout of the entire schedule is
Yoga X.

Feel free to surf to my blog :: %anchor_text%