tisdag, februari 13, 2007

Det lilla snötäckte vi har haft har försvunnit idag, det har regnat precis hela dagen.
Men ingen risodling i trädgården ännu, marken har klarat av att ta emot smältvattnet så det känns skönt.
Huset lär ligga kvar på samma adress när vi vaknar imorgon.
Handlade hemma i byn och det var full kommers på gågatan...

Mickes farmor skickar alltid en slant till bemärkelsedagar och igår kom det en peng till blommor på Alla Hjärtans Dag.
Jag är inte så förtjust i den dagen så jag köpte blommorna idag och fick dem säkert betydligt billigare :)
De pryder nu sin plats på soffbordet.

När jag traskade vidare på den proppfulla gatan passerade jag en butik som jag tycker är ljuvlig.
Dels för att det finns tusen och en sak där, hon som äger butiken är jättehärlig och jag vet ingen som skyltar så bra som hon.
Det är nog en gammal lägenhet, fullt av små rum och trånga hallar.
Varje rum är inrett i en egen färg. Det finns alltid ett brunt rum och ett vitt rum, de andra skiftar färg efter årstid och säsong.
Ovanför ser ni ett av fönsterna!
Man har kommit rätt - butiken heter Paradiset... :)

13 kommentarer:

Linda sa...

Bettankax: jag vet precis, det var den 10 augusti, vi hade semester, det var varmt och skönt och vi mådde nog hur bra som helst :)

Monica sa...

Den affären skulle jag gärna besöka!

Annela sa...

Ja, den affären måste jag komma ihåg att besöka nästa gång jag är i Lund. Verkar helmysig!!

Tankevågor sa...

Härlig affär! En sån som man kan strosa runt i hur länge som helst. Alltid hittar man något fynd, som bara ropar att just det vill följa med hem.

Men vadå proppfull gata? Vart är det här? Lika öde som när jag går tidig morgonpromenad i Stockholm. Eller åkte Anja just då? Nä, då skulle du också ha varit hemma.

Linda sa...

Monica: du kan tro att den är mysig :)

Annela: affären ligger inte i Lund... Den finns i Svedala :)

Londongirl: det går inte att gå tomhänt därifrån :)
Gatan är alldeles öde. Det var ett måste att föreviga, klockan är strax efter 16 och jag är på väg hem för att se Anja ;)

JULIEK sa...

Å for en herlig butik, tenk bara ordet Paradiset smakar ju så godt. Det er så mysigt med sånna butiker man bare kan gå och drømma seg bort i. Man måste ju få gjøre det iblant : )

Annika sa...

Vilken mysig butik! Såna där affärer kan jag spendera timmar, och kronor, i!! Underbart!
Folktom gata var det, ja...
Ha en fin Alla-Hjärtans-Dag idag!

Bloggblad sa...

Vi har ungefär samma stenhårda kommers i "centrum" under vinterhalvåret...

Linda sa...

Julie: när man är där så försvinner tiden och det kvittar hur noga man tittar, man hittar något nytt hela tiden.

Annika: folktom? Jag förstår inte vad du menar :) :) :)
Ha en bra Valetines Day du med!

Bloggblad: det var nästan kusligt att vara alldeles ensam... Inte en kotte så långt ögat nådde.

Det Mörka Hotet sa...

Ha, ha - Paradiset var ju helt perfekt!

Kram på dig nu och hoppas ni får en härlig Alla härtans dagafton!!


Samuel

Anonym sa...

Ho, ho :D jag trodde ett ögonblick att det var blommorna på ditt soffbord jag såg. Blev lite chockad! Hur kan man bo med såå mycket grejer runt sig!
Jag skulle antagligen inte ha med mej en enda sak från den affären, när de blir för mycket så stänger jag av.

Anonym sa...

Sådana där små butiker poppar upp lite här och var och alla är bara för ljuvliga att gå och handla eller bara titta i. Det brukar finnas allt möjligt och omöjligt i dom.
Stackars er som ingen snö har. Här har det snöat precis hela dagen och det har inte slutat än :O) Risken är att det regnar bort till helgen får då har dom sagt att vi ska få mellan 5 och 10 plussgrader. Det vill jag inte riktigt tro på

Anonym sa...

Keep in mind that with P90 X sexy by just order of workouts p90x classic making use of P90 X bands?


My web page ... %anchor_text%