tisdag, februari 20, 2007

Japp!
Ännu en semla :) Min andra idag...
Det är ju fettisdag, trots allt.
Vi blev bjudna på vars en på jobb och när vi slutat för dagen körde jag och Jenny raka vägen till ett bageri och köpte oss ytterligare vars en.
Hem till min Jenny och på med kaffehurran.

Här är hon, min fina Jenny!
Ni vet hon som skickar så fina vykort och sätter blommor på mitt skrivbord, bara så där, utan någon anledning.
Oj som vi har snackat, i mun på varandra. Timmarna rusade iväg och vi hade kunnat fortsätta i en halv evighet.
Men vi tar bara vid där vi slutade nästa gång.

Jag ställde in mig hos Sessan genom att bjuda på vispgrädde från min semla och det uppskattades, resten av kvällen låg hon på mina ben och myste.

I en skål på soffbordet finns nya semesterminnen från Thailand, bara att fingra lite på med stängda ögon och hon är tillbaka på stranden, där i värmen...

Utanför fönstret är det allt annat än varmt.
Kallt regn och känslan av snö i luften. Det väntas oväder och det är bara att gilla läget.

Tack för en mysig kväll, vännen min.

17 kommentarer:

Saga sa...

Ha ha! Semlor ja! Vet inte om det är tur för mig, eller synd om mig att jag inte gillar dom... När min mamma var gravid med mig i magen så käkade hon Semlor så det sprutade ur öronen på henne. Kanske därför jag inte tycker om dem... Hmmm..

Anonym sa...

TACK själv vännen för en mysig och trevlig kväll!! Synd att tiden bara rinner iväg...:-) Vi måste se till och skärpa oss och träffas lite oftare! Även om vi ses varje dag på jobb. Men det är inte riktigt samma sak.
Ja, då var man "kändis" i bloggvärlden :-)
Tack än en gång vännen!
Hälsa Micke och även din mamma!!

Anonym sa...

Jag glömde skriva kramisar :-)

♥ Pia... sa...

hej trevligt att "träffa" jenny... så härligt att ha sånna vänner runt sej.... och Selma har jag ätit med, nej menar SEMLA himla gottigt....inte alls så nyttigt men vad gör väl det..höll mej ändå "bara" till en semla..:)

Bloggblad sa...

Härligt med sådana vänner!

Jag har smaskat i mig en semla idag också, trots att liksom Annika här ovanför har graviditetsminnen av semlor, fast åt andra hållet...

Mildamakter sa...

Två semlor?...så bra, då har du ätit en för mig också, jag blev inte färdig att köpa nämligen ;o)
Härligt med tjejprat, det kan man aldrig få för mycket av...minsann ;o)

Anonym sa...

Det där verkade mysigt...
Jag längtar efter en tjejkväll med fika och prat och kanske en god semla :-)

Monica sa...

Det var en mysig kväll ni hade. Härligt med såna vänner.

Här blev det semmeltårta och det är skönt att det är en hel vecka till nästa gång. :)

Linda sa...

Annika& Saga: jag tror att man tycker antingen eller, om just semlor.
Det är ju en hel del grädde, vilken jag brukar ta bort en del av annars blir det så mäktigt.

Bettankax: det var väl för väl att du blev bjuden på eftermiddagsfika :)

Jenny: jag tar emot ansökningar via mail om någon vill få kontakt med dig :)
Kramar

Pia: jag har så svårt för att skriva semla, det blir lätt Selma :)
Och henne vill jag verkligen inte äta :)

Bloggblad: du är väl inte skendräktig??
:) :) :)

Mildamakter: ja, jag tog din också, tur att jag har något att skylla på :)
Tjejsnack behövs mellan varven och nu var det längesedan så vi blev inte färdiga :)

Mammamia: mmm det är mysigt, om man har den där speciella kontakten, annars kan jag bli lite trött på "kärringsnack" :)

Monica: Jenny är guld värd!
Semmeltårta?? Vad är det?

JULIEK sa...

...men lindalotta, nu er jg så sugen på semla at jag holder på å dø....kan du inte sende några hit via bloggosfæren...jag vil ha mycke mandelmassa på : )

Linda sa...

Julie: den är på väg, en JÄTTESTOR!!
:)

Tankevågor sa...

Hon är ju för söt den där kissen när hon sitter fint i soffan och slickar sig om nosen!

De där snäckorna skulle jag också vilja ha på mitt bord. Älskar snäckor!

Annika sa...

Men vilken GOD semla. Skicka hit den!!! Har bara ätit 2 semlor den här vintern...
Oh well, det kunde ha varit noll.
Trevliga bilder!!!

Elisabet. sa...

Och den där Jenny, på hennes diskbänk kan nog utföras neurokirurgiska operationer, så ren tycks den vara.

Vad använder hon?
Mirakeltrasor ..-)

Hälsa att hon kan få komma och städa hos mig!

Linda sa...

Lndongirl: Sessan satt som en prinsessa när hon fick grädde av mig :)
Snäckor ja, det har jag också i glasburkar i fönstret, det är vackert!

Annika: det var en underbart god semla! Jag skickar några över Atlanten :)

Elisabet: jag har faktiskt bott ihop med Jenny en kort period och vi slogs om disktrasan :)
Vanlig wettex och sen torr handduk efter för att inte få ränder *fniss*

Anonym sa...

Kul att få ansikten på människor som omnämns i bloggvärden.

Men oj...det var inte dåligt semmelätande. Här kan jag på min höjd pressa i mig en...per år brukar det bli :O) Fast jag tycker dom är goda

Linda sa...

Gunnel: tänkte att ni skulle få se min Jenny, jag "pratar" ju en del om henne här :)
Jag fattar inte själv hur jag kunde få i mig två...