tisdag, februari 06, 2007

Livstecken från datanörden... (eller marodören...)

Över ett dygn har jag sysslat med detta nu.
Jag har så ont i huvudet och ögonen tåras av trötthet.
Jag har fortfarande inte fått rätt på möget*.

Datorn fungerar så pass nu att jag kan använda den, men om jag stänger av den så havererar den igen...
Då gör den inkonsekvensanalys på C och sen startar den om och gör en ny inkonsekvensanalys osv.
Men med hjälp av F8 och lite annat så kommer jag in i den och jag har åter fått rätt på mina virusprogam. Det var nämligen ett sådant jag tog bort och ersatte med ett annat.
Nu har jag gått baklänges så att jag är tillbaka där jag började, med lite nya härliga buggar i systemet :(

Åh, att man inte bara kan lämna bort lådan och få tillbaka den, pigg och kry, eller sätta den på en antibiotikakur eller nåt...

Jag lyckades rädda över alla mina foto och annat viktigt till den nya hårddisken, sen ovanpå allt så brände jag över dem på skiva också. Av någon anledning så kunde jag inte få in dem på en DVD så det blev mååååååånga CD-skivor. Men nu är de i säkert förvar i alla fall, på flera ställen :)

Nu är jag fullständigt slut så jag ska gå direkt och lägga mig, orkar inte läsa en enda blogg eller svara på era uppmuntrande kommentarer, det lovar jag att göra imorgon.

*mög är skånska för skit - ungefär :)

12 kommentarer:

Lena sa...

-Skit, är här ett adekvat uttryck!
Jädrans otur!

Annela sa...

Äkta mög!!!

Anonym sa...

Du vet var vi finns om du behöver hjälp med något. Det är bara att slänga iväg ett mail.

*kramelikram*

K sa...

Datorer ska bara fungera, lika som bilen - bara tanka och köra. När vi bara hade en dator till hela familjen var jag livrädd när sonen tog den med sig på LAN. Jag hade all bokföring i den som jag säkerhetskopierat på flera CD-skivor innan. Nu har jag en egen...

Lilla B sa...

Fy vilket elände! Hoppas verkligen du får ordning på det räliga möget!!

Anonym sa...

Sånt där är ju så jobbigt....jag hade en hårddiskkrasch i höstas så att jag vet hur det känns. Nu har jag en hårddisk på nätet, bränner ofta, USB-minne mm.
När du skulle bränna till DVD...hade du ett DVD-brännarprogram då? I XP kan man inte bränna till DVD direkt. I nya Winows Vista kan man tydligen göra det. Väntar nog med Vista några månader så att alla program man har har blivit kompatibla.
Lycka till nu.

Tankevågor sa...

Hjälp vad du fick jobba! Men vad skönt att bilder och sånt blev räddat.

Tänk vad man lär sig i bloggvärlden....MÖG är ju ett jättebra ord! Det hörs vad det betyder. Ska börja säga det på jobbet. Inte en enda skåning på mitt jobb. :-)

Anonym sa...

Urk! Det påminner mig om att jag måste göra en backup omgående!

Linda sa...

Panter: ja, man blir så frustrerad och jag känner mig ganska maktlös...

Annela: ja, du vet ju ordets innebörd :)

Ellis: tack snälla... Men jag vet hur mycket du har så jag ska försöka få ordning på detta på något sätt.

Magalös: en egen dator är att föredra när man har så viktiga dokument, men ändå bör man nog spara det på mer än ett ställe.

Lilla B: räligt mög, det är precis vad det är! Och jag hoppas också att jag får ordning på det...

Slottsträdgårdsmästaren: jag minns din krasch, tror att jag läste om det hos dig.
Jag har ett brännarprogram som ska klara både DVD och CD, jag har ju bränt DVD innan, men jag tror att det är bla det programmet som har tagit skada av det som hänt.
Jag har nämligen blivit av med mitt certifikat till banken också.. *suck*

Londongirl: ibland blir jag konfunderad över vissa ord, om de är skånska eller inte :)
Mög är ett väl använt uttryck :)

Matildas fikarum: jag vet inte hur många gånger jag tänkt bränna mina foto men skjutit på det. Nu kunde jag ju rädda dem som tur var!

Annika sa...

Usch och usch vilken mardröm! Om det varit jag hade jag inte klarat mig alls. Du är duktig och du fick verkligen kämpa.
Här finns en service man kan ringa : Geeks on wheels. Dewm kommer hem till en och fixar "möget". Mycket bra för sådana som jag...All lycka till dig!

Anonym sa...

SÅ mycket har jag INTE att jag inte har tid/vill hjälpa dig, ok?
Vi är ju dessutom två här som kan.
Så bara maila om det är något du undrar över!

Anonym sa...

Many of the exercises give to JDRF as generously as you're able? Alright, this is the ultimate P90 X groups is what is making the p90x workout program so successful. Since every body is different, we recommend starting steady, reducing hunger and junk food cravings. This means that you can get then you don't want to
work that muscle group again until Wednesday.

Here is my homepage - %anchor_text%