torsdag, februari 22, 2007

Jag skulle kunna lägga in samma bilder som nedan, det har inte hänt ett enda dugg!
En traktor har varit här två gånger och försökt ploga, men han rubbar inte snön en endaste millimeter, istället kasar* han baklänges och fastnar.

Nu väntar vi, och hoppas på, att det ska komma en grävmaskin som tar bort snön, skopa för skopa.
Känner lite oro för morgondagen.
Jag måste komma iväg till jobb!
Och Selma har en tid på Djursjukhuset imorgon kl 15.

*kasar - är det skånska?
Det betyder kanar/glider.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen att dom snart kommer och plogar er väg. Så ni kan ta er fram imorgon.
Dom har inte plogat hemma hos mina föräldrar heller.....Så alla på gatan har varit ute och skottat. Alla där har också varit hemma idag. Men jag förstår att ni inte kan skotta hos er....
Här i stan är vägarna ok igen och bussarna går igen men inte enligt tidtabellen.
Hoppas vi ses imorgon på jobb?! Det har varit tomt utan dig! Men vi har iaf pratats vid i telefon! Om du kommer iväg imorgon så kör försiktigt!!
Hälsa Micke!
Kramisar

Moster Mjölgumpa sa...

Ja inte har det varit trevligt idag. Jag har sparat lite skottningsarbete tills i morgon!

Mildamakter sa...

Hoppas att du kommer ut idag, åtminstone så att Selma kommer iväg som hon ska *kram*

JULIEK sa...

Hoppas at det går bra idag da. Det er ju ganske utrolig at dere sitter fast der nede, men vind och ovæder gjør det ju så mycke værre. Du får oppdatere nær du er tilbaka igjen.

Annika sa...

Ja, nog har ni SNÖ!!! Hoppas det ordnar upp sig med plogbilar och veterinärsbesök.

Linda sa...

Jenny: som du vet så kom jag dit idag :)
Men det var på det berömda :)

Moster mjölgumpa: snön är stenhård och tung så det får minsann vara där detär nu. Nu kommer vi alla fall ut - än så länge.

Mildamakter: jodå, allt har gått bra idag och Selma var så duktig så :)

Julie: vägen var, om inte farbar så framkomlig...

Annika: varför ska det vara så? Att när det kommer så ska det komma på tvären, det är aldrig "lagom" :)
Så än så länge så går det att komma ut och in till oss.

Anonym sa...

It's probably not the best idea to but ingesting large quantities has order p90x ab ripper been linked to diarrhea.

Look into my web page ... %anchor_text%