söndag, februari 25, 2007

Jaha...
För att komma åt tygerna så var vi tvungna att städa...
Så här hemskt såg det ut före.
Att jag bara visar upp vårt förfall är för mig en gåta, men det är väl bekännelsernas dag :)

När vi renoverade så blev det ett utrymme under trappan som kunde vara bra som förråd.
Vi har tryckt in skit efterhand och några gånger per år får vi städa ur ordentligt.
Idag var en sådan dag.


Men det är så skönt efteråt!
Och det för alltid något gott med sig, jag hittade flera kassar med garn :)
Nu blir det en glasspinne, kaffe och mönsterläsning.

15 kommentarer:

Linda sa...

Bettankax: och ingen kan som du få en att skratta åt nonsens :)

Du vet hur det är.
Planererar man att göra det så blir det inte, man får ta fasta på de där små stunderna av jävlar anamma :)

JULIEK sa...

Hi hi sånn ser det ut i mitt foråd også, och på tvættrummet och......ja, ja nu vågar jag inte si mer : )

Tankevågor sa...

Men jag blir såååå imponerad av dig och Micke! Varför kan inte sån här städenergi smitta av sig som ett virus till min dator och sen till mig genom tangentbordet???? Jag behöver det där viruset!!!

* Går och städar en hopplös hall på övervåningen *

Ja sammma hall som NI har gjort om fast hemma hos er.....här har det inte blivit något bättre.....

Tankevågor sa...

Ja det blev förresten väldigt fint under er trappa!!!
Glömde säga det jag med....;-)

qi sa...

Nu har du varit så där nyttig igen... Du vet ju att det inte är bra! Se nu till att slappa resten av kvällen...
:-)

Anonym sa...

Hej igen! Jag har vaknat :-)
Din helg verkar ha varit nyttigare än min :-). Himmel med snö ni fått visst känns det som om det räcker nu!

Elisabet. sa...

Ja, jag har dammsugit, diskat,bjudit sonen på middag .., bloggat, duschat, köpt färskt bröd, startat om datorn,lyssnat på Leila Pineiro ..,läst Kvällsan, frusit, blåst med hårtorken för att få värme (man skulle ha en man ibland ..), pratat med Göran i Halland . och med Hasse i Ångermanland (se där två stycken!!) och tipsat smålänningen om ett program i tv .., surrat med Leina .. och med Karina .., och med Emil .., ja, jag har ju gjort riktigt mycket ser jag.
I morgon är det tvättstuge-tajm.

Kram,kram.

mossfolk sa...

En sådan där städenergi skulle verkligen jag med behöva. Vilken skillnad det blev!

Linda sa...

Julie: det är tur att man kan stänga dörren om förrådet :)
Tvättmaskin och torktumlare står i badummet så där måste vara ordning...

Londongirl: har ni inte fixat hallen än? Du fick ju tips att visa mannen :) :)
Micke är inte så glad över min energi alltid, han suckar högt...

Qi: ja, jag vet. Illa...
Fast jag klarar knappt att vara sysslolös en hel dag, något måste hända :)
Kvällen har varit lat i alla fall.

Tina: HEJ!!!
Och välkommen hem!
Jadu, nu har Skåne varit alldeles vitt, massor av snö och STORA drivor, vi var innesnöade tidigare i veckan :)

Elisabet: jösses! Det där var en låååång lista.
Hur hinner du med allt?
Och tvättstugan imorgon, puh!
Du kan tro att jag älskar min tvättmaskin :)

Karin: välkommen!
När man väl får det där rycket så gäller det att jobba snabbt, det kan lika fort dö ut igen...
Nu ska jag titta in hos dig :)

Mildamakter sa...

Jisses vilken energi...du skulle inte kunna tänka dig att skvätta iväg lite åt Malmöhållet när du får ett sånt energiryck nästa gång? Jag är i behov av det nämligen...*ler*

Linda sa...

Mildamakter: jag tror att min energi hinner att ta slut innan jag kommer in till dig, men jag hör av mig :)

Förresten har jag fler gömmor som borde städas...
Usch.

Anonym sa...

Det bästa med att ha rörigt är att det märks så väl när det blir städat. För skulle vi har ordning och reda jämt då märker ju ingen när vi jobbat och slitit och svettats. Fint blev det i alla fall!!

Linda sa...

Gunnel: haha! Så där kan man ju också se det.
Men jag vet inte hur många gånger som vi har lovat varandra att hålle i ordning där under trappan.
Men ack...
Tur att det finns en vacker dörr att stänga om skiten ;)

Annela sa...

Men vad kul att du hittade en massa garn! Du vet väl att gratis mönster finns på www.garnstudio.com ? Där kan man hitta mycket fint, men det är lätt att sitta kver lääänge - det finns över 3000 mönster. Ha det så kul!!

Anonym sa...

Cardio X workout The yoga styles performed in Power90
X include p90x cd order use tree pose, sun salutations, downward dog, bridge pose,
boat pose, warrior pose, triangle pose, crow pose and camel
pose.

Here is my website: %anchor_text%