söndag, november 26, 2006

En ny dag.
Solen finns där ute, bakom molnen. Huvudsaken är att det inte regnar.
Funderar som bäst på om vi ska hitta på något idag.
Magen mår bra efter havregrynsgröt och rostade mackor med grannens honung. Kaffe i muggen bredvid, det sista doftljuset brinner.
Det är söndag.

Men först vill jag berätta om en otrolig bok.
Monica har skrivit om några år ur sin pappas liv som började i Ingermanland. Ett land jag faktiskt inte visste fanns.
Vilken berättelse! Jag hade så ont i magen ibland, tårar i ögonen ibland och jag kunde inte lägga ifrån mig den förrän jag var klar. En grym uppväxt under krigsåren, som skildrades med en sådan värme att jag befann mig där, i boken.
Vilken otrolig läsupplevelse!
Jag rekommenderar ett besök hos Monica där ni kan beställa boken, ni kommer inte att bli besvikna.

Tack Monica.

5 kommentarer:

Bloggblad sa...

Ny karriär som agent? Du kan ju verkligen det här med marknadsföring!

Jag vet ju också att boken är bra - har ju tjuvläst på skärmen. Ser fram emot att läsa pappersboken.

Anonym sa...

Å, vad kul att du tyckte om den! Vad glad jag blir!

Linda sa...

Bloggblad: är det något man kan försörja sig på så ställer jag upp med en gång! Böcker är oftast en njutning.

Monica: och jag är glad för att jag fick läsa den!

Anonym sa...

Måste fråga dig...har du den första boken. Den är inte dålig den heller. Många känslor är det i den...tårar rinner

Linda sa...

Gunnel: nä tyvärr har jag inte det och Monica har slut på den. Jag ska försöka få tag i den på något bibliotek.
Men jag är ju en sådan mal att jag helst av allt vill äga böckerna jag läser... ;)