tisdag, november 21, 2006

Lagom seg och slö idag...
Satte mig tillrätta i soffan med Bloggblads bok, som jag ännu inte läst. Jag drack varm choklad och utanför smattrade regnet.
Selma kom och lade sig på min mage och jag gled längre och längre ner i soffan.
Vi slumrade en timme, Selma och jag, och det var så skönt.
När jag vaknade knaprade jag i mig ett par skorpor och fortsatte följa Angelika i boken.
Den är så mysig boken, verkligen!
Den ligger här bredvid och väntar, den blir utläst innan jag somnar.

Har fyllt på med nya talgbollar idag, de små liven kommer ju att bli feta :)
Men det är ganska mysigt att sitta och titta på dem, ibland är de 10 stycken som sitter där och mumsar.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Mumsar!???
Fåglar mumsar väl inte.

Haha - Det var det roligaste jag hört. Fast just nu är jag så trött att jag skrattar åt allt, nästan.


Möjligen sitter de och knaprar lite, skalar ett frö och filosoferar.

Fast det vore rätt kul att se en fågel mumsa. Det förnekar jag inte. Och i och för sig kanske det stämmer. Skåningar är ju rätt matglada. I alla fall har vi den fördomen. Kanske gäller det skånska talgoxar också.

:-)

Anonym sa...

fåglar kan absolut mumsa ;)

Det Mörka Hotet sa...

Mysigt, precis rätt i novembermörkret!

Samuel

Lilla B sa...

Dristar mig också att påstå att fåglarna mumsar i sig talgbollar. Jordnötterna är särskilt delikata.
De har storkalas vareviga dag.

Anonym sa...

Vad det låter mysigt!
Jag vill också ha en katt! Brunis skulle gäääärna ligga i mitt knä om han fick förstås, men dt skulle nog bli svårt att andas... =)

Linda sa...

Bert: det är väl klart att de mumsar!! Jag har ju sagt till dig att komma hit :) Nu kan du göra ett studiebesök samtidigt.

Ugglemor: ja, det borde väl du veta...

DMH: ja, nu är det inomhusmys som gäller, det är grått idag också.

Lilla B: tack för medhåll :)
Men de skånka fåglaran gillar talgbollarna mer, det brukar vara gott om plats vid jordnötterna.

Ellis: det ÄR mysig med katt på magen, de är mer lagom i storlek. men Brunis kan väl få ligga bredvid dig?

Bloggblad sa...

Och jag som inte varit inne och bloggat på ett par dar - blir så varm när jag läser om ditt och fåglarnas mumsande.