lördag, november 11, 2006

Lagom till att affärerna och kyrkan stänger för allmänheten, då drar regnmolnen bort och solstrålarna kämpar sig ner till oss.
Det känns så typiskt.

Men vi körde en runda i regnet och tittade på alla nya sjöar som bildas på åkrarna. Vi var inom ett affärscentrum och jag hittade en jättefin kjol av en slump.
Vi var där tidigt, inte så många hade hunnit dit, då var det helt okej att gå runt där. Men när folk började välla in från alla håll, då kände jag mig instängd så då smet vi därifrån.

Väl hemma igen så hängde jag ut talgbollar och nötter till småfåglarna.
Nu är kaffet strax färdigt och en macka slinker nog också ner.
Ljusen är tända och boken framlagd, det blir mys i soffan en stund.
Ystad, Klosterkyrkan och havet, alla finns de kvar.
Ibland blir det bara inte som man har tänkt sig...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som om det blev en fin dag trots ösregn!
Synd att kyrkorna måste stänga så tidigt.
Nu hoppas jag du får en fin em och kväll också!

Bloggblad sa...

Jag har just masat mig upp från soffan där jag legat och halv+helsovit och lyssnat på skön musik och tittat på skuggorna som växt fram... skön lördag. Snart kommer barnbarnet - jag längtar!

Anonym sa...

"En ska inte räkna ut det"...=)

Anonym sa...

Jaha...då skulle jag ha läst uppifrån igen. Ser att du inte kom till kyrkan och ser även att ljusen tändes där hemma istället.
Kul att du hittade en kjol som du ville ha. Det var väl heller inte planerat liksom vädret :O)

Tankevågor sa...

Hoppas det blev bra ändå.

Moni sa...

Rätt ofta är det så: att det inte riktigt blir som man tänkt sig. Men det kan bli ganska bra ändå! ;)

Linda sa...

Det blev en ganska bra dag ändå, lugn i alla fall.
Har sovit mycket... Igen!
Fattar inte var sömnbehovet kommer ifrån. Men jag vet ju att man blir trött av att sova också...