torsdag, november 23, 2006


Idag har jag fått meddelande om att min dator är på väg!!!
Trodde de hade glömt mig, eftersom det tagit lite längre tid än vad de lovade. Men den som väntar...
Hoppas nu allt är till belåtenhet och att den hinner fram till imorgon, annars får jag ju vänta ända till måndag.
Det är inte klokt, imorgon är det fredag, igen.
Sitter och funderar på vad vi ska äta för något gott imorgon, nu när vi har en hel helg framför oss utan en enda liten sak inplanerad.
Kanske vi kommer iväg till Ystad på lördag förmiddag om vädret tillåter. Det är inte alls så mysigt att gå där om det regnar, vilket det gör mest hela tiden nu.
Ikväll är det kör och det blir mer julsånger, kanske man kan glömma att det regnar och drömma om en vit vinter.

Vi började planera arbetstiderna till jul idag och det finns stackare som kommer att jobba varenda dag detta året. Inte jag dock, jag har varit där så länge så jag har slutat med sådant :)
Vissa fördelar får man ge sig själv, eller hur?
Men det är svårt med de där korna, de mjölkar ju 365 dagar om året, oavsett vilken dag i almanackan det är.
Jag har i alla fall tagit mig lite ledigt innan jul och efter nyår, jag måste tyvärr jobba i mellandagarna, men då brukar det vara ganska lugnt och en mysig stämning.
Tänkte passa på att utnyttja ett presentkort jag fick när jag fyllde år, på ett Kurbad i stan, det låter väl lockande?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Visst ska man unna sig ledig när man kan. Jobba 365 dagar ! Det skulle jag inte mäkta med.
Kurbad låter trevligt, lite lagom gammaldags. Om du hinner innan jul så blir det julbad :-)

Bloggblad sa...

Hm, det är nog bättre att jobba med barn. De lär ju bara in 40 veckor per år, 5 dagar i veckan...

Och vad jag ska jobba med i morgon är klart. Det är en enda fördelen med luciatåg, jag slipper planera musiklektioner!

Tankevågor sa...

Visst är det skönt att ha en helg framför sig utan en enda sak inplanerad? Vi har en sån framför oss också nu. Den första sen i påskas!!!! Det känns helt fantastiskt att tänka på det. Så otroligt välbehövligt. :)

Anonym sa...

Kurbad låter inte helt fel!
Jag hoppas jag kan få lite ledigt mellan jul och trettondagen. Har prickat i att jag vill vara ledig alla dom dagarna...men det går ju inte. Det fattar även jag :O)

Linda sa...

Panter: ja det är tur man inte är ko :)
Då passar jag in det så att jag får mitt årliga julbad på kurbadet, bra idé :)

Bloggblad: det är ingen som skulle acceptera att det inte fanns mejerivaror i affären, jag behöver inte gå längre än till mig själv.
Luciatåg, det är så vackert. Har gått många i både Domkyrkan och Allhelgonakyrkan i Lund när jag var yngre, det är högtidligt!

Londongirl: oplanerade helger är bäst! Sedan i påskas?? Det låter ju inte klokt! Hoppas ni får en skön helg.

Gunnel: ja visst låter det härligt?
Önska kan man väl alltid få ;)

Monica med yffen sa...

Tänk, jag tyckte det var igår du skrev att det är måndag... Veckorna går framåt i ilfart.

Mildamakter sa...

Kurbad låter inte helt fel.. :o)

Anonym sa...

Härligt med kurbad! OCH ledig helg...
Det har vi med. Nu ska jag iväg o fira Thanksgiving. Allt är fixat. Kollade in "Vänner" avsnittet "the one about all thanksgivings" igår. Det är SÅÅÅ bra!! eller hur ;-)
Skönt också att planerat in bra ledighet runt julen. Nice!

Moni sa...

Skönt både med en helg utan massa inbokningar och lite ledighet till jul!
Passa på å mys! :)

Linda sa...

Monica: precis sådär tänkte jag med när jag skrev att det är fredag imorgon.

Mildamakter: visst låter det härligt?!

Annika: det avsnittet sändes för inte så längesedan här i Sverige, annars är det bara att ta fram DVD:n... :)
Hoppas ni har en trevlig kväll nu!

Moni: ja, jag börjar varva ner, redan nu ;)