lördag, november 11, 2006

Sitter och tittar ut genom fönstret.
Det regnar. På tvären!

Jag hade förhoppningar om uppehållsväder så att jag kunde strosa omkring på Ystads små fina gator, titta i någon affär och sen ha nära till havet.
Jag ville gå in i Klosterkyrkan och tända ett ljus för morfar.

Nu verkar det inte bli så som jag tänkt.
Det regnar mycket och vinden gör att det regnar från alla håll, samtidigt. Det är inte alls mysigt.
Känner mig lite vemodig, jag ville ju så gärna.
Himlen är jämnt grå och jag ser ingen ljusning. Men om jag sitter en stund och försöker vänta ut det så kanske det avtar, litegrann i alla fall.

På radion är det Melodikrysset och just nu spelas Boten Anna, radioplågan från i somras, och jag längtar tillbaka, till sommaren. Inte till låten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stumpan då...vi längtar ALLA tillbaka...MEN också framåt...

Den eviga frågan:
-Varför blir det nästan Aldrig, som man tänkt sig?
Glöm Aldrig drömmen om att bli Fåraherde...
Skulle nog nästan kunna tänka mig, att investera i ett gäng getter o får...men DÅ måste Du flytta lite längre Söderut!

Kramar från ett också regnigt Sigtuna!

Linda sa...

Men Eva, hur långt söderut?
Jag bor ju längst ner i Skåne!
Drömmen finns kvar...
Kram

Anonym sa...

Hoppas du kom iväg till kyrkan...men annars känns det bra att tända ljus hemmavid också (men det vet du redan). Jag längtar till vintern. Då det knarrar under skosulorna då trivs jag :O)