torsdag, november 02, 2006


Inatt har det varit kallt.
Vantar på och skrapa rutorna. Men det är ett kärt besvär, jag tycker om "riktig" vinter!
På väg till jobb har jag en underbar soluppgång i backspegeln, det är nästan så att man dånar. Det som utspelas på himlen är bara så vackert!
Hela dagen har vi haft jättefint väder, klarblå himmel med små puffiga moln, nästan ingen vind.
Det är verkligen "varannandagsväder".

När jag kör hem är himlen, om möjligt, vackrare.
Hemma möter mig en trädgård som visar tydliga tecken efter nattens frost. Nu är det slut på prakten, nu får vi vänta till nästa år...


Men Elefantgräset visar sig från sin bästa sida och sätter fina vippor.


Har våndor. Morfar är sämre.
Och som på beställning så kommer lindring för själen.
Ellis har återigen skickat en skiva.
När jag fick mitt förra paket så berättade jag för henne hur mycket jag tyckte om Country. Nu snurrar en skiva med bara Country i stereon.
Tack kära Ellis, du betyder så mycket för mig.


Från att bara ha fått post i fönsterkuvert, har jag nu fått två underbara paket, inom en vecka, i brevlådan.
Och ett paket hämtade jag ju i en butik i Ystad.
Vänner, de är så underbara...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Nydelige bilder. Det er faktisk utrolig vackert når det er kaldt. Fargene blir så sterke. Så trevligt med paket, sånt betyder så mycke : )

Anonym sa...

Fina bilder och visst är det underbart med riktiga vänner. Tråkigt att höra att morfar din har blivit sämre. Han måste ha ett starkt hjärta som jobbar i hans kropp.

Amber sa...

Vilka fina bilder - funderar litet över spöket bakom elefantgräset dock...

Linda sa...

Julie: det är lite speciellt med att fotografera på vintern. Väntar på den riktiga vintern :)
Paket är så roligt! Speciellt de minst väntade.

Gunnel: nu är det faktiskt hans hjärta som meddelar att det håller på att tröttna...
Jag glömmer aldrig orden du delade med dig av: "Det måste börja någonstans för att kunna ta slut"

Amber: det är inget spöke - tack o lov, det är en av våra granar :)

Bloggblad sa...

Men du, ärligt talat... att skrapa bilrutor... fastna med tungan i järnräcken... hur kul är det?

Jämför med att sitta under äppelträdet och sticka!

Anonym sa...

usch, vad tråkigt att din morfar är sämre :(
tänker på dig och de dina.

/ Dakota

Elisabet. sa...

Ja, och tänk vilka fina vänner det finns i Svedala som gör vykort av madamer och lägger på posten!

Tack och bock.

Och jag fick en julskiva av ellis fjol som jag spelade så öronen blödde!
Underbar.
Det kanske är dags att ta fram den snart ..,-)

Monica med yffen sa...

Vilka härliga bilder och vilken härlig färg på himlen!

Tänk om din morfar visste hur mycket du tänker på honom hela tiden... Vad lycklig han skulle vara över ett sånt barnbarn.

Linda sa...

Bloggblad: jag behöver vintern för att verkligen förstå hur mycket jag uppskattar våren och sommaren. Om inte vintern fanns så skulle jag inte hinna med ;)

Dakota: ja, det är jobbigt när någon nära är så sjuk, men tar vara på alla ögonblick jag kan!

Elisabet: ett litet vykort, det var det minsta. Julskivorna skall kan dammas av snart :)

Monica: morfar har väl hicka :)

Anonym sa...

Vilka fina höst/vinterbilder! Himlen blir så fin när det är kallt.
(Försökte kommentera igår, men det gick inte...)