torsdag, november 09, 2006


Har sovit i flera timmar i omgångar.
Ändå kommer det inte att vara några problem att somna när jag kryper ner för natten.
Ni skriver så fint till mig i era kommentarer och ni kan inte ana hur mycket det betyder för mig.
Att kunna skriva av sig och få feedback på att man inte är konstig eller ovanlig, det är värdefullt.
Förr skrev jag dagbok, men den ville jag inte att någon skulle läsa.

Har pratat med mamma vid flera tillfällen idag. Hon är så trött och ledsen. Och ovanpå allt så har hon blivit förkyld och fått feber. Ännu ett bevis på att kroppen regerar fysiskt på något som är psykiskt jobbigt.

Det jag går igenom är ju ingen nyhet och det händer någon varje dag. Men när man är mitt uppe i det så är det som om det aldrig ska kännas bra igen.
Men det vet jag att det kommer att göra. Bara att ta en dag i taget, det räcker just nu.


Imorgon är det fredag.
En helg väntar på oss alla.
Micke och jag ska försöka komma iväg till havet på lördag. Känna doften av salt vatten, känna vinden nypa i kinderna, blunda och bara vara där, i nuet.

På söndag är det ljuständning för morfar. Då kommer vi att träffas allihop. Det kommer att bli jobbigt, men nödvändigt. Kramas, vara nära varandra.

7 kommentarer:

Anonym sa...

hoppas att du får en mysig helg,
trots allt det jobbiga

kram

Monica med yffen sa...

Du gör helt rätt i som följer din kropps vilja och sover när du behöver. Det är säkert också ett sätt att orka bearbeta allt.

Och som Dakota, hoppas jag också att du får en bra helg trots sorgen.

Elisabet. sa...

Så fina bilder till dina ord.

Som hand i handske.

Tankevågor sa...

Låter som en bra idé att åka till havet och andas lite havsluft. Det brukar alltid göra mig gott. Önskar dig också en bra och fin helg trots din sorg!

Linda sa...

Dakota: jag tror att det kan bli en bra helg, trots allt.
Önskar dig detsamma!
Kram

Monica: det är helt makalöst att jag kan sova så mycket, men det gör mig gott, det känner jag.
Hoppas ditt ben är bättre och att du får en bra helg.

Elisabet: tack för fin komplimang, såg något liknande från dig häromdagen :)

Londongirl: jag älskar havet och behöver bli lite urblåst i skallen. Bara det är uppehållsväder så ska jag dit!
Ha en skön helg du med.

Anonym sa...

tack LindaLotta! :)

härligt att du ska vara vid havet! havet är mysigt och havsluft är bra

Anonym sa...

Att ha ljuständning och träffas tillsammans måste vara en skön stund. Jag tror att det kan komma fram ett och annat leende, kanske tom skratt, trots all sorg.