måndag, november 20, 2006

Fastnade i en film på tv för någon timme sedan, ytterst, ytterst ovanligt för att vara mig, och den var så vacker och sorglig...
Känns konstigt när jag tittar på klockan och den bara är åtta, av någon anledning så är ju alltid filmerna på tv så sent, vilket resulterar i att jag nästan aldrig tittar på någon, eftersom jag bara somnar ifrån dem.
Men nu har jag en hel del filmer i hyllan som bara väntar på att bli sedda... Bla Cinema Paradiso som Elisabet pratar sig så varm för.

Idag har det varit en alldeles vanlig måndag, dvs ganska meningslös dag. Grå, trist och noll givande. Det där lät ju jättetrist, men måndagar är inte roliga!
Imorgon är det tisdag och det är en mycket roligare dag... Eller inte. Just nu känns alla dagar likadana och jag längtar efter ledighet. Massor av ledighet som inte tar slut. Förrän jag själv vill. Kan man önska sig det i julklapp?

Väntar på leverans av datorn jag har beställt. Hade en förhoppning om att den skulle komma idag, men icke. Så nu hoppas jag att tisdagen verkligen kan bli roligare :)

Selma sover och ute har det börjat blåsa ordentligt, snart kommer nog regnet också.

En liten fågelbild.
Hoppas ni inte får ont i ögonen då den är så suddig...

Nu regnar det.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig om att måndagar inte är speciellt roliga. Men bara måndagen är gjord....då är det ju fredag (så känns det ialla fall)
Vad kul att få en ny dator.

Tankevågor sa...

jag längtar också efter ledigheten.....det ska bli så skönt med jullov. :)

Anonym sa...

Visst är måndagar ibland tunga...Men vips är det helg igen!

SÅÅÅ roligt med ny dator! Något att se fram emot!

Monica med yffen sa...

Tänk, jag tycker man märker så tydligt på kunder om det är måndag eller fredag. Det är en enorm skillnad!

Å, jag skulle inte heller ha något emot en ny dator...

Det Mörka Hotet sa...

Vilken tur: och jag som trodde det var MIN syn som var suddig pga mina fem morgon-öl...!

Samuel

qi sa...

Hoppas datorn kommer idag. Och att du kan ta en lång avkopplande ledighet snart, vid julen kanske?
Kram till dig!

Anonym sa...

Då hoppas vi datorn kommer idag! (Enda fördelen med tisdag är att fredagen kommer lite närmare)

Linda sa...

Gunnel: ja nu närmar vi oss fredagen med stormsteg :) Ingen dator än dock.

Londongirl: jag har tagit lite ledigt kring jul och nyår så då får jag också lite lov.

Annika: måndagen är redan glömd, nu är det ju tisdagkväll :)
Och datorn, den kommer väl när den kommer.

Monica: allt känns lite lättare när det är fredag, om man är ledig på helgen. Fast när jag jobbade lördagar förr om åren så kändes det ändå ganska okej.

DMH: efter 5 morgonöl borde fotot vara kristallklart :)

Qi: nix, ingen dator än, men nu kan det inte dröja så länge. Det blir lite ledighet vid ju, faktiskt lite innan jul och då ska jag pyssla om mig själv. Kram

Panter: japp, nu är det snart helg :)

Det Mörka Hotet sa...

Ha, ha, ha! Kram på dig!

Samuel