lördag, november 25, 2006

Jag är inte riktigt vän med den här nya maskinen ännu... (det är en acer)
Jag donar, fixar och trixar och hela tiden stöter jag på nya frågeställningar.
Sådant som man har tagit för givet tidigare, finns inte installerat på den här nya...
Men jag jobbar för fullt nu!

Har dock städat hela huset, riktigt grundligt, tidigare idag och det behövdes... Har inte gjort något vettigt här hemma sedan morfar blev sjuk. Allt annat fick stå till sidan då, och det var väl sunt då, men nu kändes det inte så sunt här hemma.
Men, nu är det fräscht igen.

I huset strömmar musiken från Ellis Contryskiva omkring :)
Tända ljus.
Micke donar med sin dator, som han nu har fått tillbaka... :)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Bra gjort.

Anonym sa...

Det var ju jag som var anonym. Och jag tyckte det var bra gjort att du köpte en ny dator. och att du städade hela huset medan jag var chaufför. tack det var snällt.kram

Anonym sa...

Lycka till med nya datorn. Jag köpte själv en Acer för några månader sedan. Det är en bärbar....eller släpbar...den har 20 tums skärm och väger åtta kg. så man tar inte den med sig som en vanlig bärbar.

Linda sa...

Slottsträdgårdsmästaren: min väger drygt 2,5 kg, så den är helt okej, men den har widescreen-skärm, så den är ganska bred. Men fin :)

Anonym sa...

Visst är det härligt med nya datorer. Man blir som barn på nytt. Städa...hm...vad är det för nå't??

Anonym sa...

Härligt! Att få ny dator är som att få flytta in i en ny, fräsch lägenhet. =)


Va? Lever mitt liv via datorn - jag? Pffft!;-) ;-)

Ha en fiiiin kväll, ni båda! *kraaaaam*

Bloggblad sa...

Hehe, jag har inte en aning om vad min heter... har glömt att presentera mig... jag tar alltid bara över när maken köper nytt.

Anonym sa...

Jag har också en Acer, en stationär som har några år på nacken nu. Det vore kanske inte så dumt med en ny... :)

Lycka till med nykomlingen!

Anonym sa...

Hej jag har nyligen köpt en egen dator för första gången. Nu utforskar jag vad bloggar är för någe. Hittade din via "Ögonblick i norr" och insåg att jag en gång haft samma dröm som du. Sen insåg jag att jag nästan håller på att förverkliga den nu. Igår natt kom 30 getter hm till min gård. Dem ska jag mjölka så jag kan göra getost och mese. Tyvärr måste jag ha dem i en hage fastän min dröm var att vandra runt med en flock djur mellan fria betesmarker. Men jag har ju också skaffat en fin vallhund så vi kan ju gå på skogspromenad med getterna.

Linda sa...

Gunnel: ja, det är julafton med ny dator :)
Städa, jag lärde mig idag vad det är...

Ellis: ja, nu gäller det att hålla ordning på sakerna, här ska hållas rent och snyggt!

Bettankax: den är så fin, så fin - silvrig!

Bloggblad: har du inte fått lära dig att man presenterar sig när man möts första gången? :)

Monica: det var en chansning med Acer, har ingen som helst referens på det märket. Men nu så böjar det arta sig.

Linda sa...

Torparfrun: 30 getter?! Det var inte lite det. Har du någon erfarenhet sedan tidigare?
Ett eget litet minimejeri alltså? Ska du sälja eller du håller det inom familj och vänner?
Det låter spännande!

Anonym sa...

Hei Lindalotta. Myser nu på kvelden med å lese igjennom alle bloggene. Det er så trevligt at se dere alle igjen. Kveldskram fra meg.

Anonym sa...

Av 30 getter kan man få 100 liter mjölk om dagen, det ger 10 kg ost och det orkar inte vår familj äta upp. Nej vi ska sälja osten och jag har tänkt försöka leva på det. Man hinner liksom inte göra något annat än ta hand om getter och mjölk när man har så många. Jag har gått kurs, provat göra ost till husbehov och varit på studiebesök så det borde gå vägen att få till det.

Anonym sa...

Acer är bäst!

:-)