onsdag, november 01, 2006

Strax efter nio så övergick regnet till snöblandat. Efter en timme var det stora fina bomullstussar som dalade ner.
Sen började det blåsa, ordentligt.
Det snöade på tvären under några timmar och det såg allt annat än trevligt ut utanför fönstret.

Photobucket - Video and Image Hosting

Man kunde ana lite vitt på gräsmattorna...
Men sen övergick det i snöblandat igen och det vita på marken försvann.

Photobucket - Video and Image Hosting

När jag kört de knappa 2 milen hem, så var det åter lite vitt i gräsmattan. Det blåste rejält och jag kände mig stelfrusen när jag kom innanför dörren.
Kloka Selma stack ut nosen och vände sedan tillbaka till sovplatsen.

Det är minusgrader nu. Jag tänder ljus och drar på mig raggsockar.
Det är kväll i Svedala.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Här har det blåst småjä...r hela dan. Det var skönt att ta en varm dusch och stoppa fötterna i fårullstofflorna. Nu sitter jag med laptoppen i knät och den värmer den också :O)

Monica med yffen sa...

Vi har aningen mer snö men mycket är det inte. Som Gunnel säger så har det blåst småjä...r hela dagen. Gunnel och jag pratar ju också om samma ställe. :)

Anonym sa...

Idag skulle jag vilja göra som Selma och återvända till sovplatsen. Men jag ska skotta snö i stället.
Milans Kaka var riktigt på gång igår....han är bra den där brassen.

Lena sa...

Lite mer snö är det här och 6 minusgrader. Raggsockor på och jag eldar i spisen. Konstig känsla gröna blad och vitt på marken.

Tankevågor sa...

Här i Stockholm blev det snö och trafikkaos värre än värst!

Linda sa...

Alla: vi har kommit lindrigt undan i Skåne, men det kommer väl mer om någon månad.
Det är dock svinkallt i vinden, det gör nästan ont i kinderna när man är ute.