måndag, november 13, 2006


Har fortfarande mer sömnbehov än vad som är normalt.
Jag har inga problem med att vara vaken, men sätter jag mig ner så trillar locken ner över ögonen och jag somnar.
Sov i tre timmar efter jobb, vaknade när Micke kom hem, annars vete gudarna hur länge jag hade sovit.
Slumrade en stund till lite senare under kvällen och nu är locken så tunga igen.
Ont i ögonen efter en timmes gråt.
Sorgen gör så ont ibland.
Jag vill inte beklaga mig, märker hur jag upprepar mig från dag till dag... jag vill känna mig pigg och ha energi.

Hängde ut talgbollar och jordnötter till småfåglarna i lördags och när jag kollade dem i morse så var de slut!
Det värsta är att ett av näten är borta och jag fasar för att en liten pippi har fastnat i det...
Så idag på lunchen var jag och köpte automater till fågelmaten och sen ringde jag Micke och bad honom göra två stativ till dessa. Nu blev de lite korta så de ska förlängas imorgon, jag vill ju inte duka upp till katterna precis.

Nu ska jag strax krypa ner för natten, jag hinner nog bara läsa ett par rader, sedan sover jag igen.

10 kommentarer:

Monica med yffen sa...

Som jag skrev förut, så tror jag att du ska lyssna till din kropp och sova. Du behöver säkert all den där sömnen.

Hoppas du snart känner att det vänder!

Det Mörka Hotet sa...

Bra att du lyssnar på kroppens signaler: ifall den behöver extra sömn så tyder det på att den faktiskt är trött - klokt.

Samuel

Lilla B sa...

Sorg och saknad tar mycket energi - därför behöver man oftast TÄNKA på att man måste äta och sova regelbundet.

Det finns en slags grön spiral som man klämmer in talgbollar i. Det funkar bättre än att bara hänga upp dem. Jag brukar klippa bort nätet runt talgbollen och trycka in den i plastspiralen. Det funkar fint och så slipper man känna sig orolig för att talgoxen fastnat i nätet.
Du hittar den där spiralen där fågelfröer säljs.

Anonym sa...

Ja det er sant som dom andre skriver. Lyssna til kroppen och gi den det av hvile den behøver. Sorg gjør en utrolig trøtt. Kramar

qi sa...

Sov! Sömnen läker... Kram/qi

Moni sa...

Jag håller oxå med dom andra här! Om du är så trött så behöver du antagligen sömnen, så sov så mycket du kan!

Linda sa...

Lilla B: jag köpte en annan sort, ett rör liksom. Bild kommer när jag monterat dem.

Och jag sover vidare...

Anonym sa...

Du tycker du upprepar dig. Men det gör du för att bearbeta sorgen. Tänk hur det är med födslar. Dom kan man prata om hur många gånger som helst.
Du gör helt klart rätt som sover när du är trött. Du behöver det nu.
Kram

Bloggblad sa...

Var tacksam över att du kan sova! Det är det första som klickar hos mig när något är fel... och det är jättejobbigt att dras med det.
Sov gott! Sömn är läkande!

Linda sa...

Bloggblad: jag hade ju en hel del veckor då jag knappt sov något alls och det är väl det som slår tillbaka nu.