fredag, november 03, 2006


Nu sänker sig skymningen över oss.
Det är fredag, igen.
När det är söndagkväll, så tänker jag på hur lång vecka jag har framför mig, men när fredagen kommer så undrar jag var den tog vägen. Veckan alltså. Allt går så fort.
Ikväll blir det bara mys. God mat och gott vin.

Jag behöver fredagen för att varva ner, känna att jag kommer i fas med mig själv. Veckorna går i ett huj och ibland hinner jag inte riktigt med.
Nu är det ju så mycket med morfar och alla känslor som ska hanteras. Tankar som kommer, och går.
Ibland kan jag vara så klok och se objektivt på saker och ting, för att i nästa stund bara falla i gråt över att vi inte alltid får vara tillsammans med de vi älskar.

Helgen är nästan helt oplanerad.
Vi ska till morfar, så klart. Och imorgonkväll ska vi till min pappa och hans sambo, Boel. Men det är nästan som hemma. Man är den man är och man är älskad.
Livet kan ju inte vara bättre, när man tänker efter.

Jag sprang ut för en stund sedan och fick tagit bilden här ovan. Då kom Findus spatserande genom trädgården. Findus är Selmas pojkvän. De pussades och luktade lite på varandra. Småbusade lite. Pussades en gång till. Sen ville Selma gå in.
Det får vara någon måtta på gosandet på offentlig plats :)
Så vi sa hejdå till Findus och gick in i värmen och tände några ljus.
Nu är det helg.

9 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jodu, tänk om man kunde ta varje dag som den kommer bara - utan att fundera över hur många jobbiga dagar som väntar... Ibland kan jag bli helstressad redan på fredagen: skynda dig att vila.... skynda dig att vila... och då blir jag riktigt arg på mig själv.
Nu ska jag ta in räkorna och tina dom och sen slänga mig framför brasan med vin och stickning och Idol... m.m.

Anonym sa...

Underbar bild, vilka färger!!

Hoppas ni får en riktigt mysig fredagskväll!

Linda sa...

Bloggblad: ja varför gör man så? Stressar för att kunna njuta så mycket som möjligt. Man hör ju hur fel det är.
Vad gott med räkor.
Micke gör middag ikväll, igen... Och det blir säkert lika gott som vanligt :) Sen Idol och katt i knät.

Ellis: jag blev helt stirrig när jag såg ut genom fönstret, men det var ännu finare i verkligheten.
Önskar er en bra fredagskväll också!

Lena sa...

Ja, nu tänder vi ljus och tar det lugnt. De oplanerade helgerna är de bästa- inga förväntningar eller besvikelser. Trevlig fredagkväll!

Anonym sa...

Så nydelig bilde. Ser ut som et maleri. Så roligt med findus och selma som er så gode kompisar. Hoppas på en bild av dom en dag.
Forstår det er tøft med din morfar. Så svårt når noen man har nær er sjuk. Hoppas ni får en fin tur til honom imorgon. Kram

Lilla B sa...

Att ta helgen som den kommer är gott för själen.
Ha det riktigt bra! Trevlig helg på dig!

Elisabet. sa...

Det finns nybakad sockekaka med äpplen i, om ni vill ha.
Ni vet ju var jag bor.

Om ni har vägarna förbi och har tid och så.

Välkomna är ni i alla fall!

Anonym sa...

Bilden är jättevacker.
Jag brukar säga att bara måndagen är spräckt så har vi fredagen här. Alla andra dagar...ja vart tar dom vägen.

I morgon kväll åker vi nog ner till den stora kyrkogården här i sta'n och tittar på alla ljus som brinner. Det är fint och högtidligt. Hoppas snön får vara kvar tills dess

Linda sa...

Panter: det är bäst med "blanka" helger, så att man får ta det som det kommer. Trevlig kväll till dig med!

Julie: jag har fina kort på dem, men de är inte så bra i skärpan, så jag ska försöka mig på att ta fler.
Det blir nog en eftermiddagstur till morfar imorgon, det känns så bra att vara där, om så bara för en liten stund.

Lilla B: ja, vi tar dagarna som de kommer, det är skönast så. En riktigt bra kväll och helg önskar jag Dig.

Elisabet: så kan du inte skriva när vi har vars två glas vin i magen... Jo, det finns ju tåg några minuter bort. Kanske en titt imorgon, om det passar bra?!

Gunnel: ja veckorna rusar iväg, man hinner knappt med.
Det är så fint på kyrkogårdarna vid den här tiden, alla ljus och vackra kransar och blommor.