söndag, november 19, 2006

Vaknade av att solen retade mina ögon genom fönstret. Klarblå himmel och alldeles vindstilla.
Kände mig glad och lite lättare om hjärtat.
Mös med frukost framför tv:n, på vilken vi såg skidstafett.
Gröt, macka, Pro Viva och kaffe, kan det bli bättre?

Micke körde så småningom och köpte en Chiminea, om ni inte vet vad det är så är ni i gott sällskap - jag visste inte heller vad det var, bild kommer någon av de närmaste dagarna.

Under tiden gav jag mig i kast med alla löv och alla miljoner äpplen.
Jag trodde aldrig jag skulle bli färdig. Micke hjälpte mig när han kom hem och vi slet för att bli färdiga innan det blev mörkt.
Vi lyckades och nu, en dusch senare, känns det otroligt skönt i kroppen.
Nu kommer pizzan snart :)

Till sist, en bild av vår rodellhund, Micke fick köra ett och ett halvt varv häromdagen för att jag skulle kunna fota den :)

13 kommentarer:

Bloggblad sa...

Tänk, på bara ett par veckor finns det rondellhundar i varje stad med självaktning - även här, fast vi har rondeller som knappt gör skäl för namnet.

Det där "chiminea"... fick en läbbig association när du sa att bild kommer om ett par dar... jag trodde det var en maträtt som vi skulle få se om ett par dar... :)
Men det är nog en blomma eller nåt fint, va?

Moni sa...

Det låter som en riktigt bra dag tycker jag! Skönt att få lite saker gjorde och sen få unna sig en pizza!

Vad roliga ni måste ha sett ut i rondellen! Hihi, du med kameran i högsta hugg och Micke som gasar runt varv efter varv... :D

Vi på Kantarellen sa...

Hihi... jag gillar hela grejen med rondellhundar... eller kattor också för den delen.

Elisabet. sa...

Rondellhundarna gör mig bara så LYCKLIG!
Ystad är som så många andra städer i Sverige drabbad av rondellsjukan och ååå, här kan ju komma att finnas hur många jyckar som helst ..-)

Tankevågor sa...

Är det inte någon sorts ugn eller grill eller så som man kan ha i tädgården? Eller?

Vi har också fått en rondellhund i närheten. Man blir ju glad av dem tycker jag. Vi kanske ska lägga ut alla "våra" rondellhundar på våra bloggar? :)

Linda sa...

Bloggblad: och jag bor inte ens i en stad, utan i en liten ort där HELA kommunen (som är ganska stor till ytan) består av 18 000 invånare :)
Chiminea är ingen fin blomma, tyvärr, utan en "utomhusugn" ;)

Moni: det har varit hur skönt som helst idag, flitiga som attan :) Men det har väl du också varit, läste ju om dina städplaner för förrådet.
Du skulle sett oss i aktion i rondellen, jag for som en idiot i bilen ha ha!

Mamselamsen: jag gillar också hundarna, detta var den första jag sett "på riktigt". En katt skulle gå hur bra som helst :)

Elisabet: jo, det finns ju MASSOR av rondeller i Ystad, så det får väl bli en kennel eller något som huserar hos dig :)

Londongirl: du har så rätt så, när det gäller Chiminean! Det finns flera varianter. Vår är dock ingen grill utan bara en bullig söt ugn som säkert kommer att ge myskänsla.
Får vi se några fler rondellhundar tro?

Anonym sa...

Jag har också haft det slitsamt, varit på 80-års uppvaktning. Jättejobbigt med all mat och tårta. ;-)
Rondellhunden ser ut som en dalmatiner, eller?
Jag bor i en kommun med många rondeller och inte en enda rondellhund i sikte...
det tar lite längre tid på slätta tror jag.

Lilla B sa...

Rondellhundarna och trädgårdstomtarnas befriare - lika rebelliska båda.
Här finns ingen rondell närmare än 4 mil. Vi lär få vänta på rondeljyckarna.

Det Mörka Hotet sa...

Fina bilder!

Verkar som du haft en bra dag - skönt - och så hoppas jag att ni är rädda om varandra då Micke och du är så rara!

Samuel

Linda sa...

Panter: jag förstår att du haft en ansträngande dag :)
Det kan nog vara en Dalmatiner, den har ju prickar!

Lilla B: du får väl tillverka dig en egen, fast du har ju andra djur i närheten.

DMH: det har varit en bra dag och det behövde jag.
Du är då för snäll! Kram från oss båda!

Anonym sa...

Rondellhundar???? Alltid lär man sig något nytt, ja. Har aldrig hört om det förr. Inget som finns här i US iallfall ;-))) Men när jag kommer hem till Sthlm i jul då ska jag SPANA!

Fina bilder!

Linda sa...

Annika: tänk att vi kunde vara först med något ;)

Anonym sa...

Visst är det en skön känsla när man har fått färdigt på tomten inför vintern. Då, när man kan sitta inne utan att ha dåligt samvete :O)

Eran rondellhund är större än vår. Nu har jag hört att det finns flera här i stan...kanske man ska gå på jakt.