måndag, november 06, 2006

Förlåt Elisabet... ;)

Som några av er vet så har jag sovit som en kratta de senaste veckorna.
Idag när vi hade ätit så slog tröttheten emot mig med stor kraft. Småfrusen klädde jag på mig, tröjor, raggsockar och filt, tog Selma med mig och lade mig på soffan. Micke lovade att väcka mig om en halvtimme om jag somnade. Selma lade sig tillrätta och jag försvann, långt bort i djup sömn.
Nästa gång jag öppnar ögonen är när Selma byter ställning och börjar trampbädda på min mage. Då har det gått två timmar!!
Jag blev så arg på mig själv, och på Micke, tyckte att det var hans fel. Men tydligen har han kallat på mig, flera gånger, och jag har både tittat på honom och svarat honom.
Ni skulle dock sett hur jag såg ut. Röd som en tomat i ansiktet, håret på ända och alldeles rödsprängd i ögonen.
Jaja, det är inget att hänga läpp för. Min oro över att inte kunna sova något alls inatt, den kan jag ju släppa, det finns inget att göra åt det ändå.

Men, jag måste berätta om min dröm.
Jag snattade två kexchoklad, i Elisabets nya affär! Fast jag ångrade mig och kom och lämnade tillbaka dem och vinkade till övervakningskameran.
Varför drömmer man så?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du var iallafall ärlig :O)

Elisabet. sa...

lindalotta: jaså .., jag förstod rakt ingenting!! Hahaha ...., ja, jag undrar vad jag ska drömma om inatt??
PLU-nummer, förmodligen.

Anonym sa...

Hej! Nu har jag svarat på din utmaning...Det var kul!!!!

Anonym sa...

ha ha tenk så utroligt man kan drømme iblant.

Linda sa...

Gunnel: ja, det var väl tur det :)

Elisabet: jag hoppas att du inte har för myket sifferdrömmar så att du är pigg imorgon.

Annika: det var roligt att läsa!

Julie: att man bara kan få till det så. Vuxna människan skulle norpa två choklad... ;)

Jill Wegerup sa...

Drömmar är roliga just därför. I natt pratade jag i sömnen och bråkade om var julåyntet ska stå. Min sambo skrattade jättemycket. De säger ju att man ofta drömmer om det man undermedvetet vill göra. Men jag är inne på att man drömmer precis vad som...

Det Mörka Hotet sa...

Konstigt, för jag hade också en ovanlig dröm där jag träffade Sade i bikini och vi...eh...jag menar: jag drömde också om kexchoklad!

Samuel