fredag, november 10, 2006

Fredag ja...
Somnade som en stock igårkväll, igen.
Vaknade av klockan och kände mig lite småmosig. In en sväng i duschen och havregrynsgröt i magen.
Skrapa rutor.
Stämpla in på jobb och kaffe.

Kände mig faktiskt ganska pigg efter en stund och snälla kollegor frågade hur det var med mig och tyckte att jag såg betydligt piggare ut idag.
Det har faktiskt varit en ganska bra dag, trots allt.
Lite skratt och lagom mycket att göra.

På eftermiddagen fick jag ett sms från en vän, som bad mig komma inom hennes jobb på vägen hem. Sagt och gjort, jag körde dit och fick världens goaste kram.
-Men oj, vad du ser trött och hängig ut, tyckte hon... (hon skulle sett mig igår...)
Vi småpratade lite och kramades en gång till.
När jag skulle gå fick jag ett fint blomsterarrangemang med små pärlor i vattnet. Sen plockade hon upp en tunika - ja, jag köpte den på vinst och förlust, du får den om den passar. Och det gjorde den!


Nu är det kväll och det blir nog ett glas vin alldeles strax medan jag gör en potatisgratäng.
Senare blir det ett fotbad, om jag orkar...

En skön fredagskväll önskar jag er alla.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar Dig/Er en riktigt skön fredagskväll och varför inte på en gång, en riktigt god nattsömn! =)

Bloggblad sa...

När oron släpper blir man trött. Ha en riktigt skön helg!
Själv ska jag tillbaka ner till soffan och brasan. Måste ju bara kolla bloggläget lite då och då...

qi sa...

Ha en skön vilsam helg lindalotta! Kram till dig!

Anonym sa...

önskar dig en lugn & skön helg!

Kram

Anonym sa...

Så trevligt med en sånn venn. Ha det så fint nu i kveld. Kram

Anonym sa...

Det var en fin kompis! Glad att du hade en hyfsad dag idag. Antar att det hjälper att ha mycket att göra på jobbet. Nu önskar jag dig en skön fortsättning på fredagkvällen!
Wow, vilken vas! KUL!

Anonym sa...

Skönt att vardagen så sakteliga kommer tillbaka till dig.
Den kompisen ska du vara rädd om!
Jag hoppas att du orkade ta ditt fotbad...för det är ju så skönt.
Ha det gott och kram från mig

Elisabet. sa...

Ja, trevlig helg till dig, linda.

Hoppas på fint och klart väder i helgen. Jag är ledig söndag, måndag och till ett på tisdag.

Lycka.

Linda sa...

Skäggiga damen: det blev en lugn fredag och natten var ganska okej, vaknat några gånger och lyssnat på regnet.

Bloggblad: det här med tröttheten kom som en överraskning, trodde inte man kunde bli så trött av sorg... Önskar dig en bra helg!

Qi: hoppas du också får en skön och lugn helg. Kram

Dakota: detsamma till dig. Kram

Julie: vänner är viktigt! Kram

Annika: ja, hon är verkligen snäll min vän. Och vasen var så annorlunda.

Gunnel: jodå, det blev att dopp för fötterna, trots att det drog ut på tiden, men när jag var färdig så var det som om jag gick på små moln. Kram

Elisabet: jag hoppades på uppehållsväder idag, men det smög sig.
Nu hoppas jag att du får det bättre under dina lediga dagar. Trevlig helg!