tisdag, oktober 03, 2006

Det är mycket som inte är som det ska, tycker jag...
Det är oktober och rosorna blommar för fullt, det är alldeles för mörkt på morgonen för att jag ska tycka att det är behagligt att gå till bussen, vår bil har inte kommit hem än, det är rörigt på jobb, huvudet bankar på som vanligt och jag blir inte av med min förkylning. Tvärtom, det känns som om den börjar om med förnyad styrka nu...

Jag sympatiserar nog med Elisabet och Ellis... ;)
Lägger mig en stund på soffan.

8 kommentarer:

Bloggblad sa...

Mm..... man ska vara försiktig med förkylningar... på jobbet är det flera som kommit tillbaka för tidigt och som ligger för andra gången nu.
(känner mig som elaka häxan - men jag har åkt dit själv några gånger)

Dakota sa...

låter som du har fått en så'n elak förkylning som jag har... stackare! :(

håller med bloggblad: gå inte tillbaka till jobbet för tidigt nu!
stanna hemma och vila!

Hoppas att du blir kry snart!

Lilla B sa...

Kunde inte säga det bättre än Bloggblad! Håll dig hemma tills du är riktigt återställd!

Linda sa...

Tack alla ni för er omtanke.
Grejen är den att jag känner inte mig dålig hela tiden, utan det slår till emellanåt.
Jag har förfärlig hosta, sån som inte lossnar. Det är kanske den som gör mig så himla trött.

Monica med yffen sa...

Här är det också riktigt, riktigt dunderförkylt. Hoppas du kryar på dig!

Jag har lagt in ett inlägg om RSS-läsare till dig och Gunnel nu.

Linda sa...

Åh, GulleMonica! Jag satt precis och läste det, ska se om jag klarar av det. Envis som jag är så ger jag mig nog inte i första taget.
Tack än en gång!
Krya på dig, du med.

Lena sa...

Vi kanske ska ta det lugnt båda två! ;-) Krya på dig!

Elisabet. sa...

Ja, det är precis på samma sätt för mig.
På morgonen är jag sprängdålig .., sen blir jag bättre mitt på dagen och så ner igen på kvällen.

Men jag har ju haft "hemtjänsten" här, så jag ska inte klaga ..-)