måndag, oktober 02, 2006

Så har måndagen snart nått sitt slut, bara några dagar kvar, sen är det helg :)

Det har varit lite rörigt och struligt på jobb, men å andra sidan så har tiden gått ganska fort idag.


I morse knatade jag som vanligt upp till bussen, nu är det alldeles mörkt på morgonen, och det var ganska ruggigt väder. Regnet hängde kvar efter helgens dubbla åskoväder.
Väl på bussen så kom värmen som ett slag, jag tror det var nästan 30 grader varmt och kondensen var tät på rutorna.
Trångt om saligheten och vissa fick stå hela vägen in till Malmö.
Damen som satt framför mig, hade nog råkat ut för en olycka på morgonen i sitt badrum. Hon fullständigt stank parfym!! I den värmen, bland alla de människorna - jag trodde jag skulle tuppa av.

När jag kom av bussen inne i Malmö kändes avgaserna som en ljuv blomsterdoft.


5 kommentarer:

Monica med yffen sa...

Jag gillar det positiva tänkandet med att det snart är helg. :)

Det är hemskt när någon hällt på sig parfym och tragiskt att de själv är så vana vid doften/lukten att de själva inte märker det.

Linda sa...

Monica: det är ibland det enda sättet att uthärda ;)
Sådan parfymdoft/stank är förfärlig, jag hade ju ingenstans att ta vägen heller!

Anonym sa...

En doft som också är stark, på kvällskvisten därimot, är Änglarna!

Jag är glad, att det är Uteblommor!
Inne...hade jag storknat!

Det Mörka Hotet sa...

Det jag blir förvånad över är när folk inom sjuk- och hälsovård stinker parfym: har dessa individer aldrig hört talas om allergi?!

Samuel

Linda sa...

Eva: Änglarna doftar ljuvligt, men som sagt, det är tur att de står yte, det hade blivit på tok för mycket inomhus.

DMH: det gäller ju allting (nästan...), för mycket av något är förfärligt. Otroligt att vårdpersonal får lov att använda så starka dofter.