söndag, oktober 08, 2006

Söndag hos mig...

Det har varit ruggigt väder i Skåne idag, verkligen inne-sittar-väder.
Så det är precis det jag har gjort.
Läst, både bok och bloggar, pratat min kära vän och ätit gott.
När jag går mina rundor i trädgården så ser jag en clematis som kämpar på in i det sista.

När jag tittar i vår lilla damm så ser jag att en av de sista tomaterna har tagit sig ett dopp, den får nog ligga kvar... Selma (vår katt) älskar att dricka ur dammen så då kan hon ju få sig en vitaminkick på samma gång :)


När jag vandrar vidare så hittar jag ett blombald från clematisen. Det har nog trillat av idag, det ser fortfarande så fint ut. Det får ligga kvar.


Det mörknar fort ute nu, värre blir det om några veckor då vi ställer om klockan. Jag tänder lite ljus och sätter mig tillrätta framför datorn. Jag kommer på mig själv att försöka titta in i Elisabets tandkrämstub...

Varför gör man så?

Precis som jag lutar på huvudet i kurvor när jag kör bil.

8 kommentarer:

Bloggblad sa...

Du får ju den vissnande blomman att se riktigt ljuvligt lockande ut. Jag har inte varit ute i trädgården på flera dagar... borde kanske kolla läget?

Anonym sa...

Fina bilder. Trodde först det var en gulfisk i dammen och hann tänka att den där stackarn fryser nog snart ihjäl. Tänk så fel man kan ha.
När jag kör in i ett parkeringshus här i stan då duckar jag för det hänger en grej nerifrån taket som skall hindra höga fordon att åka in där.

Linda sa...

Bloggblad: jag går flera rundor varje dag, alltid hittar man något. Tyckte själv att den var vacker, som den var.

Gunnel: jag däremot kör aldrig in i ett parkeringshus, jag avskyr dem. Jag får lite panik av att det är så trångt och dålig luft. Sen är det så många filmer där någon blir jagad som utspelar sig i parkeringshus..

Anonym sa...

Mysiga bilder!

Jag tycker inte heller om parkeringshus, jag förstår dig precis.

Anonym sa...

Jag håller med om *guldfisken*

Nje parkeringshus är INTE!
De Värsta är de under jord!

Jag bara väntar på, att ett maffiososgäng i svart...ska kidnappa Bilen! Inte mig! Bilen är nog mer värdefull! *L*

Linda sa...

Ellis och Eva: skönt att jag inte är ensam...
Det finns ett i Malmö som går som en skruv uppåt, det är fruktansvärt!

Bloggblad sa...

Jag gillar inte heller P-hus. Speciellt inte sen vi en gång i England fick stå utanför och vänta på att hämta vår bil - det hade varit bombhot mot det P-huset... Fasen vad skrajsigt det var när vi sen fick gå in och hämta den...

Linda sa...

Bloggblad: fy så obehagligt. Nu bekräftas mitt obehag ännu mer..