lördag, oktober 14, 2006

Morfar åker fram och tillbaka mellan sjukhusen i södra Skåne...
Förra veckan till Simrishamn, vidare till Ystad. Under veckan tillbaka till Simrishamn och idag tillbaka till Ystad. Han är dålig nu...

Imorgon åker mamma och jag och hämtar mormor.
Sen åker vi till morfar.



För en timme sen höll hjärtat på att hoppa ur kroppen, telefonen ringde och jag såg till min fasa att det var riktnumret från Ystad!!
Men när jag svarar så möts jag av en glad stämma i andra änden, det var Elisabet!
Hennes röst får mig att le...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tänker på er, hela din familj.

*kram kram*

Linda sa...

Tack Ellis... Det värmer.
Kramar

Anonym sa...

Så jobbigt ni måste ha. Men är dom tvugna att skjutsa din morfar fram och tillbaka. Kan han inte få vara på ett ställe och få vård där?

Tänker på dig

Kram

Linda sa...

Gunnel: det är konstigt med vården. De har inte alla möjigheterna på de olika sjukhusen och flyttar runt honom. Det värsta var igår, när han hamnade på akuten och fick ligga där 5 timmar mitt i natten. Han skulle ju kommit in på avdelningen direkt!! Då blev jag arg!!
Till ingen nytta...
Kram