onsdag, oktober 11, 2006

Lååååång onsdag.

Onsdagarna är i vanliga fall, min sk lugna dag på jobb, men inte idag.
Körde hemifrån halv sju och var inte hemma förrän efter sex. 24 mil avverkade och en dag i nordöstra Skåne, det är min dag.

Det var så dimmigt i morse, som att köra i mjölk (passande med tanke på mitt yrke)
Men idag har har jag varit bland alla sorters ostar ni kan tänka er. Det blir en konstig doft, som sätter sig i kläderna.
Som när jag, under min gymnasietid, jobbade extra på en pizzeria. Då hade jag hår långt, långt ner på ryggen. Det kvittade hur mycket jag tvättade mitt hår, det var alltid som om jag hade en pizza på huvudkudden när jag skulle somna.

Nu blir det några timmar på Island - EM-kval i fotboll.


7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är fruktansvärt avis på din klocka....hur får man en sådan på bloggen? Kollar på Sverige-Island nu och antar att du gör likadant.

Moni sa...

Usch, pizza på huvudkudden - vilken mardröm...

Linda sa...

Slottsträdgårdsmästaren: (oj, va det är långt att skriva :))
Passar på att svara i halvlek!

Klicka på klockan på min blogg så kommer du till sidan där du kan välja ut en klocka efter din smak; storlek, färg och utseende och sen får du en snygg och prydlig HTML-kod som du klistrar in i templaten.
Om jag klarar det, så kan vem som helst. Lycka till!

Moni: det tog några år innan jag kunde känna suget efter en god pizza igen. Men så är det nog för alla som jobbar med mat.

Anonym sa...

Hurra det blev vinst till Sverige. Heja heja!!
Vad jobbar du med? Kör du Arla-bilen eller nå´t

Linda sa...

Gunnel: ja hurra hurra!!
Men nu fick jag kväljningar... Arla?!?!?!
Näääää, jag jobbar på SKÅNEMEJERIER!!


:)

Anonym sa...

Jag jobbade på bryggeri en sommar, sen tog det flera år innan jag kunde dricka öl igen.

Nu ska jag ta lite filfrukost.
Arla-fil... ;) ;)

(Går inte att köpa nåt annat här ju!)

Linda sa...

Ellis: det får väl accepteras då.... Annars får du flytta till Ystad :)