onsdag, oktober 18, 2006

Morgonpromenad i trädgården.
Ledig.



Har sovit i omgångar, länge.
Läste tidningen från pärm till pärm under tiden jag knaprade på skorpor och drack te.
En maskin tvätt snurrar där uppe. Kanske jag tömmer diskmaskinen. Sen blir det mer kaffe och kuddar och filt i soffan tillsammans med en bok.

I eftermiddag blir det förmodligen en promenad i Bokskogen.
Det gäller att passa på innan alla löv faller för det här året.

Selma ligger ute på verandan i solen och myser.
Det här blir en bra dag.

5 kommentarer:

Lena sa...

Låter bra. Ta vara på dig

Moni sa...

Det låter helt underbart! Jag riktigt känner lugnet och surret från tvättmaskinen och förväntningarna på boken!

Anonym sa...

Jo visst kan du klippa änglatrumpeten lite...jag gjorde faktiskt det idag när jag ställde in dem.

Linda sa...

Panter: det är precis det jag har gjort, härligt!

Moni: allting har gått sakta idag... Precis lagom tempo för mitt sinne. Skulle kunna tänka mig att bli hemmafru, utan allt jobb :)

Slottsträdgårdsmästaren: tack för ditt svar! Jag blev av med min kommentar hos dig?!
Ikväll laddar vi för Chelsea och Barcelona, va?
Jag håller alla tummarna för bortalaget!

Anonym sa...

Kommentaren kom bort av misstag. Bra att du håller på Barca ikväll. Det är ju mitt lag du vet....