måndag, oktober 09, 2006


Måndagen avklarad, fyra kvar..
Har varit i Kristianstad och jobbat idag, på en av våra anläggningar där. Det är 24 mil fram och tillbaka, på världens tråkigaste väg.
Höll på att bli mosad när jag körde hem, en lastbil med släp slängde sig ut framför mig, varpå jag stod på bromsen. Det första jag tänkte på var - o nej, inte förstöra bilen, jag har ju precis fått tillbaka den!!
Ibland är man knäpp.
Nu gick ju allt bra, men lastbilschauffören fick det berömda fingret ;)




Min morfar ligger inlagd på Ystad lasarett...
Han är jättedålig.
Jag har hoppat högt flera gånger ikväll när telefonen har ringt.
Känner mig så maktlös...
Fjärilsblomman från i somras, den är till dig morfar.
Känner du doften?
Du med mormor?

11 kommentarer:

Dakota sa...

Du och Din morfar finns i mina tankar.
Jag hoppas han blir bra snart!

/ D.

Anonym sa...

Hur långt har du till Haväng? Eller till Torekov...där finns en del av morfars gamla skepp Hoppet av Länna.

Linda sa...

Dakota: tack så mycket för dina tankar...

Slottsträdgårdsmästaren: jag har 9 mil till Haväng och 13 mil till Torekov. Men jag hänger inte med riktigt...
Är Johan Elfving din morfar? Eller hur menar du?
Då är det ju spännande att besöka det som finns kvar av skeppet. Det får bli ett utflyktsmål en dag.

Anonym sa...

Uff så jobbigt. Hoppas det går bra for er, kramar.....

Linda sa...

Julie: tack för dina kramar...

Anonym sa...

Nej inte Johan Elving...Elvings var redarna... morfar kapten på Hoppet. Hoppet finns som permanent utställning på sjöfartsmuseet i Stockholm med bilder på morfar.

Anonym sa...

Morfar VAR kapten ska det vara. Svårt att skriva denna tidiga timma.

Anonym sa...

Ja, ännu en Prövning...för lindalotta...sjuka äldre anhöriga...är fasansfullt!

Ang. bilen. Log lite över Din tanke...Rädda Bilen.
För några år sen, köpte jag en BMW...FET,Blå och Underbar! Jag köpte den, för att INTE bli mosad vid en ev krock!
Hej o Hå...Plötsligt...var det inte mitt Liv, som var Värdefullt längre...det var Bilens!
INGET får hända Bilen!
*jag skäms*

Anonym sa...

Tänker på dig och din familj och skickar massor med kramar!!!

Anonym sa...

Hoppas det blir bra med din morfar. Det är en rikedom att ha äldre människor omkring sig. Tyvärr har inte jag det...bara min mamma som är 79 år.

Linda sa...

Slottsträdgårdsmästaren: det där få jag nog spana in. Det var fasligt rent va du är uppe tidigt ;)

Eva: det har varit lite mycket nu tycker jag, hoppas på lite lugn så småningom.
Man är väl knepig, det där med bilen. Alla vet att plåt går att ersätta, men inte ett människoliv...

Ellis: tack för goa kramar, du får lika många i retur!

Gunnel: min morfar är bara 74, men han har varit sjuk i många, många år. Jag förstår inte hur hans kropp klarar av så mycket.