onsdag, oktober 18, 2006


Känner Ni doften?



Så är dagen till ända.
Utanför fönstret sänker sig skymning. Det går fort nu.
Det blev ingen promenad i Bokskogen idag, men det gör inget. Skogen står kvar till helgen. Då ska dit, med en termos i ryggsäcken och med friska sinnen.

Jaha, vad har jag då gjort idag?
Ingenting egentligen.
Jo, lite...
Hängt upp tvätten från i morse, tömt diskmaskinen och plockat undan lite.
Sen satte jag mig i fåtöljen och läste. Selma kom och lade sig i mitt knä och vi slumrade en stund.
Pratat med mamma i telefon, en snabbis.
Fått en avi om att jag har ett paket att hämta ut. Lökar som jag beställt.
Nu väntar kvällen, med tända ljus.
Det blir ostfylld pasta tillsammans med Micke.
Sen blir det en halvtimme med Gunnel Carlsson.
Som jag sörjde när SVT lade ner "Gröna Rum". Det var så lagom, det programmet, precis i min smak.
Nu har Gunnel fått göra en serie program som ska visas under hösten. Jag missade det förra veckan, då det var VM-kval i fotboll, men ikväll kan hon räkna med mig.
Efter det blir det nog ett öga på fotbollen. Storlagen Barcelona och Chelsea möts, det kan bli hur bra som helst.

Imorgon väntar en arbetsdag. Den får bli som den blir.
På kvällen har jag fått välja bort kören. Vi har årsmöte med utlottning i Konstföreningen som jag är med i. Det blir lite vin och massor av ost efteråt. Håll en tumme för mig att jag får med mig en tavla hem.

12 kommentarer:

Tankevågor sa...

Håller tummarna för en tavla! Låter så trevligt med konstförening. Men du vad gör Gunnel Carlsson för serie nu? Har missat det. Tyckte också om Gröna Rum.

Tankevågor sa...

Glömde...Jättefin bild på en av mina favoriter. Känner doften hela vägen hit! :)

Anonym sa...

Å ja jag kjenner doften. Har tatt inn en bukett av min vækst også, skal ta inn mer imorgon for nu børjar kylan her. Deilig for deg med en lugn dag : )

Linda sa...

Lonongirl: det heter Gunnels Gröna, hon besöker olika trädgårdar i hela landet. Jag missade ju det första så det blir premiär om en kvart; 20,00 på tvåan tror jag.

Julie: ja, det har varit så skönt idag.
Nu är alla mina lavendlar nerklippta, vissa av dem är ju nysatta i år så jag hoppas de blir lite buskigare till nästa år.

Anonym sa...

Lindalotta, vilken skön dag du verkar ha haft idag. Bilden är underbar! ja, jag känner doften!
Låter som dagen för dig idag blev precis som du ville att den skulle bli...Och jag blir mer och mer säker på att jag måste besöka Skåne! Bilderna igår var ju verkligen "turistreklam"--härligt!

Linda sa...

Annika: ja dagen blev väldigt avkopplande, precis vad jag behövde.
Du får se till att landa i Skåne någongång, men inte på vintern för då är det så förfärligt kallt. Fast det inte är många minusgrader så går det genom märg och ben.
Du är Välkommen!

Anonym sa...

Jag håller alla tummar jag har :O)
Jag har aldrig promenerat i en bokskog. Men någon gång ska det nog också göras.

Lilla B sa...

hoppas du får tavlan!

Linda sa...

Gunnel: den heter till och med så - "Bokskogen"
Det finns olika slingor som är olika långa och där är väldigt vackert.

Lilla B: tacktack!

Anonym sa...

Åh här *stövlar jag in* från ett regnigt Uppland!
Ang. Gunnel och hennes Gröna, FÖRLÅT, så hemskt Mycket (slå mig inte...) jag gillar INTE henne!
Vet inte alls varför, men...det är Något!
Man ska ju inte ge sig på...ikoner...vilket hon väl nästan kan anses vara numer? Men...dock, kan jag gilla hennes fotografer!

Linda sa...

Eva: det är väl klart att man inte kan tycka lika! Jag klarar inte riktigt av hon som har "Söderläge". Hortonomen i programmet däremot, tycker jag är jättebra!

qi sa...

Det låter som om du haft en fin dag! Fortsätt att vara snäll mot dig själv!