tisdag, oktober 10, 2006

Idag är det en sån där mellandag igen...
Jag fastnar i mig själv och sitter bara och stirrar.

Körde hem lite tidigare från jobb, fick ändå inget vettigt uträttat. Försökte mig på att shoppa mig glad, men hade ingen lust.
Hem till Selma, kramade henne hårt och släppte sen ut henne till den friska luften.

Satte mig vid datorn och surfade runt lite och hamnade till sist på en sida, där man kan hitta gamla klasskompisar.
Det finns arkiv långt tillbaka på vissa skolor. Hittade faktiskt gamla klasskompisar och många minnen dök upp. Både glada och sorgsna, så klart. Men mest roliga minnen.
Min tid på högstadiet var min allra bästa tid i skolan.
Vi hade otroligt roligt och jag blev förälskad för första gången, på riktigt, i skolans snyggaste kille :)
Och kan ni tänka er, han blev kär i mig också!
Den första kärleken glömmer man väl aldrig?!

Blev ni sugna på att hitta gamla vänner, så titta här!

8 kommentarer:

Lena sa...

Tänk att där har jag också lagt in mig, inte så många av mina kompisar än... men kul att titta och minnas...

Anonym sa...

Hej! Första gången jag är på din blogg. Jag fick precis ett mail om den sidan du skriver om idag. Det är kul at minnas tillbaka sin skoltid. Om än ganska ångestfyllt också...

Linda sa...

Panter: jag hittade faktiskt en hel del av mina klasskompisar, från alla skolor (3) som jag gått på! Roliga minnen :)

Annika: du är så välkommen hit! Det finns ju både bra och tråkiga minnen, men jag valde de roliga idag.

Anonym sa...

Där finns jag med...men tyvärr är det inte många ifrån min avgångsklass som har registrerat sig.
Som jag grät när jag slutade 9:an. Vi hade också så jättekul de sista åren. Det var en trygghet som försvann när man skulle vidare ut i världen.

Linda sa...

Gunnel: precis så kände jag när jag slutade gymnasiet. Att nu var jag ingen längre, innan var jag Linda med min klassbeteckning, nu skulle ingen sakna mig på måndag...

Monica med yffen sa...

Tack för tipset! Jag gick genast in och hittade faktiskt en klasskompis som jag har tänkt på många gånger och undrat vart hon tagit vägen. Ska nog maila henne genast. :)

Elisabet. sa...

Men jag förstår precis att den snyggaste killen föll för dig, så charmig som du är.
Och vacker.

Linda sa...

Monica: va roligt att du också hittade någon!! Lycka till!

Elisabet: *fniss*
Du är då för snäll!