måndag, oktober 16, 2006

Natten till idag kan vi glömma. Jag har inte sovit många timmar. När klockan var halv fyra hade jag inte somnat. Åh, så många tankar som skulle redas ut.

Vaknade en kvart innan jag skulle stämpla in. Illa. Kom en kvart för sent.

Med det i bagaget hade den här dagen alla förutsättningar för att bli en ganska tråkig och jobbig dag. Men som ett brev på posten, så kom en gammal (fast ung) arbetskamrat på besök. Han utstrålar massor av värme och har världens härligaste humor, så skrattet bubblade ur mig flera gånger.

Nu är det eftermiddag och rumpan har landat på stolen här hemma. Trött, ja!
Men det är bara att ladda om batterierna för om en timme piper vi iväg på fotboll. Många spelare har drabbats av skador så det är ett reservbetonat lag som ska tampas om poängen ikväll. Men om Sverige kunde prestera så bra när "alla stjärnorna" var borta så ska väl MFF också klara det?!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Jaså! Du spelar fotboll också. Ja, då sover du nog bättre i natt.

;)

Linda sa...

Nä, jag tittar på och skriker :)

Linda sa...

Bert: nu trillade poletten ner....

:/


:)

Anonym sa...

Antar att ni också är ute efter fjärdeplatsen....vi får slåss om den.

Anonym sa...

Avkoppling = för.

Fotboll?! Nja... nä... usch... :)
Kanske om man kan ta med sig en stickning då. Kanske. ;)

Lena sa...

Hoppas att ni bärgade poängen. Vitsen med fotboll är ju ändå att det lag man håller på vinner... annars kan det kännas bra trist, att stå och skrika till "ingen nytta" - skämt åsido, hoppas du haft en trevlig kväll.

Elisabet. sa...

Fotboll är superroligt.
Jag minns en match mellan MFF och HIF; jag tror att Malmö vann med fem noll eller nåt sånt och vi fick biljetter till ståplats bland alla hif:arna som blev allt tystare och tystare och ... tystare ..-))

Jo, jag höll på MFF.

Anonym sa...

Kram til deg Lindalotta : )

Moni sa...

Skönt att man ändå kan få en ganska bra dag trots att natten innan har varit hemsk!

Fotboll har jag aldrig förstått mig på, men kul för dig! :D

Det Mörka Hotet sa...

Trots att saker inte blev som du planerat så lyste dina vänner upp din dag åt dig, det är stort!

Samuel

Linda sa...

Slottsträdgårdsmästaren: fjärdeplatsen har vi tagit hand om ikväll och den ska vi försöka behålla :)

Ellis: du kan sticka en stor varm filt till oss alla, ikväll var det riktigt kallt!

Panter: Ikväll blev det vinst = 2-0, härligt! Det var riktigt bra underhållning!

Elisabet: duktig tös som höll på Malmö!! När MFF och HIF möts är det kniven på strupen, det är allvarliga grejor det ;)

Julie: KRAM - KLEM

Moni: dagen avslutades i samma anda, Malmö vann ju!

DMH: Det är så härligt med vänner. De är guld värda.

Anonym sa...

Hehe, ja det vore nåt kanske. =)

Hejar ni på MFF båda två eller har Micke ett annat favoritlag?

Linda sa...

Ellis: när det gäller svensk fotboll så är vi rörande överens, fast jag är nog lite mer nitisk än vad han är...
Men när vi kommer till Italien, så skiljer vi oss åt. Jag älskar Milan medan Micke håller på Juventus. Nu trillade de ju ur högsta serien efter fusk och annat, med en massa pengar inblandat, så nu sympatiserar han lite med Milan. Jag ska nog omvända honom helt en dag ;)

Anonym sa...

Ööh... ok. Det där sista var rena grekiskan för mig... ;)

Jag är INTE INTE ett fan av fotboll. Milt uttryckt. ;)

Men jag tror i alla fall inte att "Skruva den som Beckham" är en film om tennis, som somliga andra jag känner. Någon, jag nämner inga namn, som jag delar hushåll med...
*flin*