tisdag, oktober 31, 2006

Jaha, då går vi i väntans tider...
De har lovat snö, under natten eller senast imorgon.
Jag har svårt för att förstå hur det ska gå till. Just nu visar termometern 11 grader.
Men snön får gärna komma, det blir så mycket ljusare och naturen blir så vacker.
Hellre kall, vacker vinter med snö, än gråruggig, regnig och blåsig höst.
Ja just det, då får man väl se till att förbereda bilen för vintern.
Trädgården och huset är klart, Selma börjar få tjockare päls och vinterkläderna har tvättats i helgen.

Har köpt den första julklappen idag. Det är banne mig rekord när det gäller mig, med megamarginal!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig fullständigt vad det gäller vädret. När det är plaskigt och grått då fryser jag mer än när det är 15 grader kallt.
Nu har vi bara 1.8 grader pluss här och jag är också lite nyfiken på morgondagen. Lite mysigt ju!

Förr var jag alltid klar med julklapparna när oktobermånad var över. Men inte nu förtiden. I år har vi inte ens planerat vad vi ska ge. Illa illa!!

Anonym sa...

Ja her har vi ju fortsatt sne, och som du sier det blir mysigare. Jag hann aldrig helt ferdig med trædgården, men får ta det nær snøen forsvinner igjen. Den bruker det innimellan.
Så bra med alla julklappar som er gjort. Jag er også langt på veg. Det er så skønt å slippe stresset rett før jul. Ha en fin kveld Lindalotta : )

Bloggblad sa...

Jag hade faktiskt tänkt att köpa några i dag när jag skulle till stan. Men pga förkylningen har jag skjutit upp resan till torsdag - då ska solen skina på snön... om den senare ens ligger kvar. Har inte sett till den än.

Jag är bättre, men jag hade ett besök hos den hårdhänte finnen inplanerat, och då måste jag nog vara ett snäpp bättre.

Moni sa...

Åååå, har du köpt första julklappen redan? Det är så himla mysigt att köpa julklappar!

Linda sa...

Gunnel: klar med julklapparna i oktober??? Dåhar man ju fortfarande sommaren i tankarna...

Julie: jag brukar aldrig börja så här tidigt, det brukar bli under två veckor i december som jag köper julklappar...
Mysigt med snö!

Bloggblad: är du också så duktig som planerar så långt i förväg? Jag blir så imponerad! Hoppas du kryar på dig snart.

Moni: japp, första är klar! Det är lätt att handla när man sitter vid datorn :)

Anonym sa...

Och jag är sen med julklapparna, med megamarginal åt det hållet istället. :)
Jag brukar vara klar vid den här tiden, men nu är inte ens hälften fixade. :-/

Linda sa...

Ellis: du menar inte allvar?? Brukar du vara klar? NU??

Elisabet. sa...

Jag är lycklig befriad från julklappsbekymmer, ja, bara till barnbarnen.
Så underbart skönt!
Ska vi ge, blir det bara symboliskt.

Anonym sa...

Japp, jag menar allvar. Jag brukar börja dona med det efter sommaren...

Anita sa...

Hmmm...konstigt väder ni har i Skåne...
Här har vi haft vinter läääänge!!! Suck.... http://smulansblog.blogspot.com/2006/10/hall-vrlden.html

Linda sa...

Smulan: jag önskar att vi hade vinter, NU!!
I fjol (och i år) hade vi vinter från den 26 december in i mitten av april.