fredag, oktober 27, 2006

Kvällens matupplevelse i bilder...


Det är Micke som ska ta åt sig äran, en annan satt och mailade med en god vän under tiden som ovanstående tillkom.
Det blev Parmadraperade avokadoklyftor med parmesankräm, gorgonzolafyllda champinjonhattar och mozzarellacrostini. Till detta serverades ett gott italienskt vin på låda.
Till efterrätt blev det en glasstrut!
När vi var mätta och belåtna så fick Selma en smakbit :)


När en annan satt med välfylld mage så var Selma på lekhumör.
Alltihop var otroligt gott! Bara så ni vet... :)

14 kommentarer:

Tankevågor sa...

Det ser gott ut. Selma är för söt där hon vill ha en lekstund i knät. Har ni en katt eller flera?

Anonym sa...

Haha! Du har också "åkt dit", på mat.

Det Mörka Hotet sa...

Underbart: både bilder och text! Snålvattnet började drypa trots att det är morgon när jag läser det här.

Samuel

PS Fin tröja, gillar färgerna! DS

Anonym sa...

Åå, jag svimmar! Livsfarliga bilder!

Lena sa...

Håller med Samuel, sugen blir jag trots att jag precis ätit frukost.

Linda sa...

Londongirl: Selma blir som en liten kattunge igen, trots att hon är drygt åtta. Vi hade två katter innan, men Måns fick cancer i magen så han fick somna in, han var elva då. Ville inte utsätta honom för en massa opertioner då knutan i magen var stor som en tennisboll. Till våren är det fyra år sedan och det börjar bli dags att skaffa ett syskon till Selma.

Bert: jo, försöka duger... :)

DMH: ja, du kan tro att det var gott.
Tröjan är en favorit, varm och go!

Ellis: *fniss*
Och betänk att jag satt på rumpan hela tiden det tillagades.

Panter: ja, jag skulle kunna tänka mig att det hade varit gott till brunch.

Lilla B sa...

Sitter riktigt och hungrar till när de fina bilderna dyker upp på skärmen.
Trots aväten frukost.

Bloggblad sa...

Så gott!
Men vilket pilljobb att få till allt det där!
Ni är så söta, katten och du, i soffan!

qi sa...

Åh, vad gott det ser ut!

Moni sa...

Å va GOTT det ser ut! Det verkar ha varit en schysst kväll! :)

Linda sa...

Det var jättegott!
Och som sagt, inte ett jota gjorde jag... Snacka om lyxfredag.

Anonym sa...

Det var ingen dålig middag. Känner hur sugen jag blir...ajaj jag som nyss har ätit. Inte bra. Blir till att ta ett äpple.

Vi på Kantarellen sa...

Jag VET att man inte ska äta för sent på kvällen.... men nu BLEV jag hungrig. *går och rotar i kylskåpet*

Linda sa...

Gunnel: jojo, ett äpple... Trist substitut :)

Mamselamsen: det är ju lördag :)