fredag, oktober 06, 2006

Igår...

Igår var ingen bra dag...
Jag öppnade datorn, och stängde den igen.
Jag var ledsen och väldigt gråtmild, minsta lilla triggade igång mig.
Hade jag skrivit något så hade det bara blivit så trist så det var bättre att låta bli.

Idag är en ny dag och den kan bara bli bättre!
För det första: BILEN är hemma igen!
För det andra: när jag kom till jobb stod det en flaska vin på mitt bord, med en liten lapp som sa: "Bara för att du är den du är, kram Jenny"
Det är från samma Jenny som jag fick kortet av, kommer ni ihåg? Annars titta här!
Jenny fick en jättestor kram, jag blev ju så glad!

En timme senare inser jag att det är Jennys namnsdag - det var ju hon som skulle fått en liten present, inte jag. En kram till!

Med sådan start på dagen så ska nog den här dagen bli bra.

15 kommentarer:

Monica med yffen sa...

Känner man sig lite nere nu så gör det gråtrista vädret det inte bättre.

Skönt att det känns bättre idag och vad härligt med en vän som visar sin uppskattning som Jenny gör. Du är säkert värd det!

Lilla B sa...

Vänligt folk på jobbet är guld värt. Och fint att bilen är hemma igen. Nu återgår allt till det vanliga igen ska du se!
Blev lite undrande när det var bloggtystnad. Saknade dina inlägg.
Trevlig helg!

Anonym sa...

...man blev lite förskräckt av tystnaden!
En del dagar är man *bara* OFF!
Men...så kommer det en strimma ljus och poff, så känns det lite bättre!
En lagad bil...och en flaska vin...det kan *nästan* inte bli bättre!

Kram på Dig,gumman!

Linda sa...

Monica: jag blir ganska påverkad av vädret, och igår var det som förgjort. Allmänt grå dag.
Jenny är verkligen en gullig tjej, små tankar som är guld värda.

Lilla B: igår kändes allt så fel så hade jag skrivit hade det bara blivit konstigt. Men nu är det snart helg och det ska bli så skönt att få ta det lite lugnt. Bara rå om sig själv, och mannen.
Trevlig helg till Dig med!

Eva: nu ska det återgå till det normala igen. Har aldrig hoppat
över en dag, så på det viset, det här med bloggandet är ju ett gift, ett trevligt sådant :)
Hem med bilen och sen korka upp och bara njuta av fredagen. Kram

Anonym sa...

Uff slike dager er ikke lett. Så bra du har en slik god kompis på jobb. Det hjelper mycke. Er selv inne i en svår periode nu. Jag har slike. Tenkte å skrive det på bloggen, men vet inte, vil ju at den skal vara positivt riktad, får se hur lenge det varar denne gången.
Kjenner igjen det at minsta lilla ting triggar. Bare noen seier bu til meg nu børjar jag gråta. Blir at man isolerer seg litt. Lycka til med dagen, hoppas denne blir bedre. Kram

Bloggblad sa...

One of those days...
Jag får väl säga som jag säger till mig själv såna dagar: det går över!

Själv är jag så trött att jag släpar mig till soffan så fort jag kommer hem om dagarna.

Anonym sa...

Det är alltid kul och kunna glädja en sådan underbar VÄN som du!
Jag hoppas vinet kommer och smaka?!
Kram

Linda sa...

Julie: ut med det bara, det är ingenting att hålla inne med. Forumet passar inte alla, men ibland är det skönt att bara få det ur sig. Stor kram!

Bloggblad: självklart går det över. Men vad är detta med tröttheten? Jag är precis likadan, allting bara förfaller runt omkring mig...

Jennygumman!!! Vinet var verkligen gott - vi åt fondue i flera timmar kändes det som och såååå gott det var med ditt vin till! Bamsekramen

Det Mörka Hotet sa...

Vilka underbara vänner du har - rätt åt dig!

Trevlig helg och se till att ta tillvara på er!

Samuel

Bloggblad sa...

Orsaker: Du har varit jätteförkyld och ansträngt dig. Jag har inte varit förkyld men har lite för mycket runt omkring mig.

Vi på Kantarellen sa...

Sådana dagar har även jag, och då brukar jag gräva ner mig ända tills jag kräks på mig själv. Sen brukar allt bli bättre.

Anonym sa...

Men goa vännen, KRAM!

Inte gå och må dåligt, då blir jag så orolig. *kram kram kram kram*

Linda sa...

DMH: jag blir så rörd när någon är så vardagssnäll mot mig. Det är lycka!
Trevlig helg till Dig med!

Bloggblad: det har nog varit lite för rörigt de sista veckorna, men nu ska det bli ordning och reda på torpet.

Mamselamsen: skönt att höra att jag är i gott sällskap. Idag känns torsdagen som ett litet grått minne.

Ellis: inget att oroa sig för. Jag har sådana dagar, oftast på hösten med jämna mellanrum. Egentligen behöver jag inte belasta er med det, men det är skönt att ventilera lite..
Kramar!

Anonym sa...

Det är ju det vänner är till för!

Kramis!

Linda sa...

Goa Ellis... Tack.