lördag, oktober 07, 2006

Lördag... Alldeles tomt i kalendern, ledig.
Sov länge, åt god frukost, läste tidningen, satte igång tvättmaskinen, tömde diskmaskinen, dammsög.
Så, nu tänker jag inte göra ett dugg mer!
Nu är det ledig lördag som gäller.
Solen skiner.

Micke har fått hjälp med att laga vår gamla bil idag.
Den började brinna i fjol, i augusti. Sen har den bara stått. Och så irriterad jag har varit på den! Ännu mer när älsklingsbilen var på verkstaden.
Men nu är han ute och rastar den för att få fart på batteriet. Sen ska möget säljas!

Sitter och funderar på om jag ska hitta på något idag, något som är bra för själen.
Vill köpa höstblommor och göra lite fint i några krukor. Fick ett erbjudande i posten häromdagen, vårlökar för 24.95 kilot. Sugen!!
Har susat runt lite i bloggvärlden och myst med vännerna, idag är en BRA dag!
Kram till Er alla och ha en skön eftermiddag.

13 kommentarer:

qi sa...

Låter bra lindalotta! Fortsätt så och ha en bra helg! Kram / qi

Linda sa...

Qi: tack så mycket! Detsamma till Dig. Kram

Dakota sa...

Ha en skön dag!

Bloggblad sa...

Bra. Du ser att det finns lite sanning i alla gamla floskler om att efter regn kommer sol osv...

Lilla B sa...

Ha en bra helg!

Anonym sa...

Ja, jag säger som alla Andra...Gott att läsa, att det är Bättre!

(här har det kommit 12 mm regn, men NYSS kom Solen tillbaka)

Elisabet. sa...

... och här flödar höstsolen!
Man SKULLE kunna bada om man ville, men det vill man inte.
Eller jag orkar inte.

Lena sa...

Höstkrukor - jag går också funderar på om det vore en bra idé. Får se om det blir tid över i morgon. En fortsatt trevlig dag tillönskas du och alla andra!

Linda sa...

Bloggblad: klart det finns sanning i det! Nu är det däremot lite gråare igen.

Lilla B: trevlig helg till Dig med!

Eva: ja, det är klart mycket bättre idag och jag känner mig lugnare i sinnet.

Elisabet: någon måtta på det där badandet får det vara. Hur är det med din förkylningen? Den blir ju inte bättre av ett bad, precis.

Panter: det blev inköp av lökar, höstblommorna blir kanske av imorgon.

Bettankax: en lördag som jag behövde, behöver flera stycken... Laddar nu inför kvällens drabbning.

Anonym sa...

Vilken skön lördag. Själv har jag klippt mig och permanentat ögonfransarna. Sen hamnade jag och hundarna i spöregn. Tvättstugan går jag till emellanåt och nu har äldsta dottern kommit hem.
Jag kollade din regnbåge...det var en härlig bild.

Linda sa...

Bettankax: det låter ju inte så kul. Vad har du nu trillat in på. Du får sluta med att klicka dig vidare, håll dig till de vi tycker så mycket om!!
Ha nu en bra kväll med grodmannen :)

Gunnel: lite lustigt att vi lagt in regnbågar, samma dag tror jag till och med att det var.
Lite egenvård är väl aldrig fel, det mår själen bra av.
Då fick hårfönen jobba hårt när du och hundarna kom hem igen?!
Ha en bra kväll!

Moni sa...

Visst är det skönt att inte ha hela helgen fullbokad?Då kan man verkligen njuta av ledigheten!

Linda sa...

Moni: det är mina absoluta favorithelger, när agendan är alldeles tom. Det är avkoppling för mig.