onsdag, oktober 25, 2006

Snacka om kontraster!

Igår var himlen så mörk och grå så man knappt visste om solen verkligen fanns där bakom.


Idag visar sig hösten från sin allra vackraste sida.

Så nu har jag stoppat undan lite solljus som jag kan plocka fram när det blir gråare igen. Hörde att en storm var på väg...

Fallfrukten är samlad i högar under granarna. Där ligger det mer skyddat för fåglarna. Jodå, det finns ett hjärta i den här kroppen, trots att det gäller fjäderfän... Talgbollar och andra frön är redan inhandlat och väntar bara på att hängas ut. Men det dröjer ett tag, än finns det mycket att knapra på där ute. De får ju inte bli för bekväma... ;)

6 kommentarer:

Moni sa...

Jaså, du matar fåglarna fastän du hatar dom...

Närå jag skojar bara, du verkar ju vara världens mest godhjärtade! *hihi*

Jag har svarat på abc-frågorna nu!

Elisabet. sa...

Vilka fina bilder .....

Anonym sa...

Burr...här har det varit grått och kallt idag.
Jag började mata fram fåglarna tidigt, när vi bodde i villan, bara för att jag tycker dom är så underbara. Dom gav mig glädje dom små rackarna

Linda sa...

Moni: djurvän... Sen om det är en fågel eller en katt eller en hund, så ska de inte behöva lida om jag kan hjälpa dem.
Det där lät väl nobelt? :)

Elisabet: Tack! Men med dagens förhållanden så var det lätt att ta fina bilder.

Gunnel: jag är ju inte så glad för fåglar så de där bollarna hamnar nog ganska långt bort i trädgården. Sen vill jag inte att Selma (katten) ska störa dem för mycket.

Lena sa...

Åh, vad fint! Sista blden ser nästan ut som ett julkort utan snö.

Linda sa...

Panter: jag blev själv nöjd med den bilden. Tack!