lördag, oktober 21, 2006


Idag var det helt andra färger utanför bilfönstret på vägen mot Ystad.
Men det är vackert på sitt sätt.



Vi fick en bra stund hos morfar.
Han sken upp när han såg Micke och var så mån om oss. Han pussade mig på kinden.
När vi skulle köra hem så kramade jag morfar och då var det min tur att pussa honom på kinden, den lena, nyrakade kinden...
När vi körde hemåt så kom tröttheten över mig.
Nu är det lördagskväll och mörkret sänker sig.
Det blir kyckling ikväll, tända ljus och värme. Ikväll ska vi bara ha det skönt.

Sitter nu och lyssnar på en alldeles underbar skiva, som innehåller allt man kan tänka sig.
Tack så mycket Elisabet! Kramar till Dig!


13 kommentarer:

qi sa...

Jag tycker också om såna här milda grå dagar. Vilken fin bild på din och din morfars hand...

Tack för din kommentar på min blogg. Var rädd om dig du med. Kram!

Linda sa...

Qi: idag passade vädret min sinnesstämning, annars är jag inte så glad för sånt väder. Det känns som en blöt matta ligger över allt.

Det är faktiskt min mammas hand, där på morfars.
Kram

Lena sa...

Ibland kan det kännas som om färgerna och ljuset utanför går hand i hand med hur man känner sig inombords. Jag vet inte om man mår bättre av det, men det känns åtminstone inte som om man är på tvärsen med omvärlden.
Väldigt fina bilder.

Njut av kvällen och tänd många lus.

Lena sa...

...ljus.. jag tror inte att löss brinner så bra :-)

Anonym sa...

Vilken skiva LindaLotta?

Linda sa...

Panter: precis så är det ju. Att vädret stämmer gör det lättare. Är det fint väder och man inte orkar ta sig utanför dörren, då får man nästan dåligt samvete.
Hade vi haft löss, hade vi nog eldat dem också :)

Slottsträdgårdsmästaren: det är en skiva med allt möjligt. Säkert över 100 låtar med alla möjliga artister du kan tänka dig. Bara så bra!

Anonym sa...

Så fint det blev en bra stund med din morfar. Kos deg nu med vacker musikk. Jag har nettopp pratat med Elisabet på telefon, tenk så roligt : = ) Ha en fin kveld. Kram

Anonym sa...

JAg tycker det blir fina bilder när det är lite tunnt regn eller dis.
Skönt för din morfar att få besök av er igen. Tänk så många gamla som aldrig får några påhälsningar...usch så hemskt

Linda sa...

Julie: ja, det känns bra när jag är hos morfar. Och nu har vi haft en lugn lördagskväll här hemma.
Ja visst blir man glad av Elisabets klingande röst?!

Gunnel: det var sådan stor kontrast mot förra helgen, då det var rena sommarvärmen.
Jag tänker också på alla gamla som inte har någon som kommer och hälsar på, eller tar sig tid.

Tankevågor sa...

Vad skönt att det gick bra hos morfar.
Dina bilder är helt underbara! Vilka färger och vilket ljus! De ser nästan ut som de var målade.

Elisabet. sa...

Regn och grått i Ystad idag.
Jag ska ta det lugnt och bara gotta mig .., hälsa på mamma som är piggare ..., (hon är makalös) .., och läsa Sydsvenskan från första till sista sidan.
Ajajajaj .. jag har så ont i min hundbitna tumme ..--(

Linda sa...

Londongirl: tack för beröm! Trodde inte att bilderna skulle bli så bra, de är ju tagna inifrån bilen och så är det var det ju ganska grått.

Elisabet: regn och grått här med.
Ibland förundras man över hur mycket en kropp orkar.
Håll koll på din tumme så att den inte blir värre, förstår att det måste göra jätteont.

Anonym sa...

Jag tycker ni verkar ha en sådan innerlig och fin kontakt med din morfar. Hoppas du hade en bra lördagkväll.
Bilderna du tagit över ett regntungt Skåne var fina.